Wallaballa Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Hvilken vei dkal man skru for å få mindre luft forhold til bensin?? På gasseren Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Du kan strupe /magre med å skru skruen INN. Altså jo flere runder UT (venstre/mot klokken) jo fetere blanding. Vær obs at blandingsskrue kun regulerer blanding på mellomturtall. Ikke tomgang og ikke maks pådrag. Lenke til kommentar
Wallaballa Skrevet 24. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2020 Hva kan jeg gjøre da hvis den bare dør ut på mye gass kan dra ut alt turtall men bare ved halv gass Lenke til kommentar
Wallaballa Skrevet 24. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2020 Virker som om den får for mye bensin men har vært fin helt til nå uten justeringer Lenke til kommentar
Wallaballa Skrevet 24. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2020 Fikk og høre at jeg fikk for lite bensin Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Umulig å svare på. Kan være så mangt. Skitt i systemet er veldig vanlig feil på mindre motorer. Men om det er på full gass den sliter så er det godt mulig det er mangel på luft eller bensin, men blandingsskruen har intet med dette å gjøre. Se heller på hvordan luftfilter, bensinfilter, evt hvordan tanken, kranen, silen i kranen og hvor mye drit der ligger i flottørkammeret. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Du kan feks løsne bensinslange som går til forgasser, la bensin renne opp i et glass, og se om det kommer en grei strøm av bensin. Det gir jo en indikasjon om det er noe tett mellom tank og forgasser. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Blandeskruen (ikke tomgangsskruen!) bestemmer blandinga ved 0% gass til ca. 1/8-1/4 gass. Posisjonen til klipset på speednåla bestemmer blandingen fra ca. 1/8-1/4 og opp til ca. 3/4 gass. Hoveddysa bestemmer blandinga fra ca. 3/4 gass og opp til full gass. Merk at disse overlapper så det kan trenges mye prøving og feiling. Har du blandeskruen på innsugssiden (mot sylinder) så har du bensinskrue. Skrur du den ut så får du mer bensin. Har du blandeskruen på siden mot luftfilteret så har du lufteskrue. Skrur du den ut så får du mer luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå