Gå til innhold

Ideell størrelse på webside

Anbefalte innlegg

Ja. Hva slags størrelse bør jeg bruke for å lage en side som e beregnet på minimum 800X600 res. ? 800x600 blir vel i største laget i og med at det skal inn en scrollbar på siden og div. andre ting som tar opp pixler..

noen forslag? :roll:

Er vel en slags standard på dette og.. eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okey..

når jeg tenker over det hadde det vært kjekt å lagt inn denne størrelsen som default i ps. Slik at jeg bare kan trykke den i stedet for å skrive den inn.

altså når jeg skal lage et nytt bilde..hvis dere skjønner

toppen av latskap? ja, kanskje :D

Endret av no_remorse
Lenke til kommentar
okey..

når jeg tenker over det hadde det vært kjekt å lagt inn denne størrelsen som default i ps. Slik at jeg bare kan trykke den i stedet for å skrive den inn.

altså når jeg skal lage et nytt bilde..hvis dere skjønner

toppen av latskap? ja, kanskje :D

har jo 800x600

dessuten synes jeg det er kjekt med litt luft på siden hvor du kan legge bg for å se mer helheten når du sitter i PS

Dessuten hvis du kutter helt etter str du har satt arket så blir det ofte feil har jeg merka....

guidelines er tingen :D

Lenke til kommentar
Jeg synes det er på tide at man slutter å ta hensyn til de svært få som fortsatt suller rundt med så liten oppløsning, men skal du lage en intern side e.l. hvor du vet at flertallet benytter 800x600 bør du ligge mellom 700 og 750 pixler for å være sikker på at de slipper "scrolle-døden".

Jeg synes faktisk sider i den str ser best ut og jeg :)

Dessuten bør man ha mye innhold om man skal bruke hele bredden.

Synes det er bedre å lese smalt og litt mer nedover enn breit og ikke så langt nedover

Lenke til kommentar

Ville bare si, blir siden for bred og linjene er grusom lange, så er det ulempe. Skriften som blir for liten og strekker seg milevis i bredden kan gjøre at leseren blir sliten i huet. Øynene må jobbe mye mer frem og tilbake, og man bommer ofte på neste linje når øynene skal returnere tilbake på neste linje. Faktisk synes jeg 760px bredde er ideelt, muligens bredde på ca 970px til 1024x768 og er greit. Men sånn 100% bredde opplegg har jeg gitt opp, for dette gir da som nevnt litt for lange linjer ved enkelte forhold, og layout kan se helt håpløst ut når det strekker seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...