Gå til innhold

Dual Pentium III

RaZoR_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte litt på om jeg skulle bygge meg en dual p3 maskin. men så kommer spørsmålet, er det noe særlig å hente på det? vil jeg f.eks kunne brenne og spille samtidig uten større problemer? eller vil det gi omtrent like mye ytelse som en cpu?

kjører win2000 og winXP får se hvem av dem jeg ender opp med..

Mvh, RaZoR @ EFnet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ikke ann på om du har dual eller singel prosessor system dette med brenninga...det er overføringa fra hd'n som bestemmer dette...men selvfølgelig dessto mer prosessor kraft jo bedre er det!!

Jeg har en dual P3 750 med 768mb ram og det er helt greie saker.... med kanskje jeg hade heller kjøpt meg et dual athlon system hvis jeg skulle starte fra bunnen av nå...

Lenke til kommentar

ok.. jeg må eventuelt bare bytte hovedkort.. er det da verdt det? er jo litt "skrytefaktor" inne i bildet også da seff.. det som er det store spm for meg er om jeg kan tvinge en applikasjon til å kun benytte en cpu.. finnes det noe mulighet for slik når man kjører windows?

Lenke til kommentar

Quote:

det som er det store spm for meg er om jeg kan tvinge en applikasjon til å kun benytte en cpu.. finnes det noe mulighet for slik når man kjører windows?

Ja - kalles soft og hard affinity om jeg ikke husker helt feil.

Du bare høyreklikker på prosessen i task manager og velger hvilken CPU den skal gå på.

Men det er ikke å anbefale. Bedre å justere opp prioriteten til applikasjonen(e) isteden.

Lenge leve notepad.exe i realtime :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...