NuB Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Fikk (som endel andre) digitalkamera til jul. Tok kort tid å finne ut at dette er batterikrevende greier (4x AA). For ikke så lenge siden siden kjøpte jeg en batterilader på Elkjøp ( denne faktisk), en relativt udugelig sak, batteriene til trådløsmusen må byttes ut en gang hver andre uke omtrent, og på selve laderen er det ingen indikator som sier fra at nå er batteriene ferdig ladet. Kanskje har jeg bare vært uheldig med Powerbanken. Jeg ser altså for meg at jeg trenger kraftigere saker til kameraet. Noen som har tips om gode og relativt billige saker? Hahnel 2100mAh kanskje? Endret 30. desember 2003 av NuB Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Biltema vant en best i test på oppladbare batterier så jeg ett sted i forumet. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Har selv powebank, 1300 batterier. Ingenting å klage på. Bruker alle fire på engang i mitt HP 850... Kjedlig at det ikke er indikator, sant nok. Men sett på de, og ta de ut dagen etter Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) 1300 mah er ikke akkurat noe å skryte av da. De selges i "billigpakker". Gå heller for en pakke med min 1800 mah og gjerne mer, når de skal brukes til digikam. GP Powerbank fåes i både 1800 og større utgaver, men husk at du ikke alltid bare kan se blindt på hvor mange milliampere det er på batteriet. Et bra 1800 batteri kan være bedre enn et dårlig 2100. Det er få skikkelig gode ladere å få kjøpt her i landet, var jeg dere hadde jeg bestillt dette fra utlandet. F.eks en slik pakke: http://www.thomas-distributing.com/mhc401fs.htm Her får du topp batterier, med en skikkelig lader som kjøler batteriene under lading. Så vidt jeg husker kan man be om å få pakken levert med riktig stikkontakt. Disse pakkene er blitt anbefalt på flere av de største digikam websidene. Eller hvis man ikke er så kresen kan en ta seg en tur på Claes Ohlsson, de har faktisk gode produkter der også. Endret 9. januar 2004 av Madmax30 Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 GP Powerbank Smart funker genialt for meg. 2100mAh-batteriene er ferdig ladet i løpet av 1 times tid, og en lampe per batteri viser om batteriene er ferdig eller om de lades. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) [edit: nettverkstrøbbel førte til dobbeltposting gitt] Endret 9. januar 2004 av anderfo Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har 1800 og 2100mAh (150kr eller no) batterier. Kjøpt på claes ohlson. Funker glimrende. Batteriladeren er også kjøpt der. Fin liten sak. Kan lade 2 og 2 eller 4. Lader tregt (12t ca), men jeg har 2 sett. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) Det står lite info på pakkene til Powerbanken jeg har, er det sånn at man bør lade batteriene helt ut, eller kan man relade de ved behov? Og gjør det noe om de står i for lenge (tror ikke denne typen har maintenance-ladefunksjon). Og en ting til: Man kan vel bruke batterier med høyere mAh enn de som fulgte med laderen? Endret 12. januar 2004 av NuB Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Det står lite info på pakkene til Powerbaken jeg har, er det sånn at man bør lade batteriene helt ut, eller kan man relade de ved behov? Og gjør det noe om de står i for lenge (tror ikke denne typen har maintenance-ladefunksjon). Og en ting til: Man kan vel bruke batterier med høyere mAh enn de som fulgte med laderen? Man trenger ikke å lade batteriene helt ut (den taktikken gjelder en annen type batterier). Lad dem når du har bruk for å lade dem. Og ja, du kan kjøpe batterier med størst mulig kapasitet, men husk at det da også kreves lengre ladetid. Om du bytter ut 1300mAh-batteriene med 2200mAh vil det ta tilsvarende lengre tid å lade dem opp. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Jeg kjøpte lader+4stk 1800mAh på Clas Ohlson for rundt 150kr! Helt topp batterier og kan anbefales sterkt! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 GP Powerbank Smart funker genialt for meg. 2100mAh-batteriene er ferdig ladet i løpet av 1 times tid, og en lampe per batteri viser om batteriene er ferdig eller om de lades. Bare vær klar over at hurtiglading aldri lader batteriene 100%. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 GP Powerbank Smart funker genialt for meg. 2100mAh-batteriene er ferdig ladet i løpet av 1 times tid, og en lampe per batteri viser om batteriene er ferdig eller om de lades. Bare vær klar over at hurtiglading aldri lader batteriene 100%. Jepp. Og noen sier batteriene kan bli ødelagt av det. Men det har jeg ikke merket noe til; jeg har 3 sett batterier og har aldri ødelagt dem eller gått tom for strøm på alle settene samtidig. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg kjøpte lader+4stk 1800mAh på Clas Ohlson for rundt 150kr! Helt topp batterier og kan anbefales sterkt! Er det denne? http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...13&ic=N&sw=7511 Eneste laderen jeg fant Vurderer å kjøpe en sånn en.. Lenke til kommentar
Abits Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 1300 mah er ikke akkurat noe å skryte av da. De selges i "billigpakker". Gå heller for en pakke med min 1800 mah og gjerne mer, når de skal brukes til digikam. GP Powerbank fåes i både 1800 og større utgaver, men husk at du ikke alltid bare kan se blindt på hvor mange milliampere det er på batteriet. Et bra 1800 batteri kan være bedre enn et dårlig 2100. Det er få skikkelig gode ladere å få kjøpt her i landet, var jeg dere hadde jeg bestillt dette fra utlandet. F.eks en slik pakke: http://www.thomas-distributing.com/mhc401fs.htm Her får du topp batterier, med en skikkelig lader som kjøler batteriene under lading. Så vidt jeg husker kan man be om å få pakken levert med riktig stikkontakt. Disse pakkene er blitt anbefalt på flere av de største digikam websidene. Eller hvis man ikke er så kresen kan en ta seg en tur på Claes Ohlsson, de har faktisk gode produkter der også. Og hvordan får man bestilt der fra ? Får dette Cardholder State missing or too short. If non US, and you have no state or province abbreviation, enter two periods .. Cardholder Zip code missing or too short. If your country has zip/postal codes shorter than five digits or doesn't use them at all, pad the field to five places with dashes. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...13&ic=N&sw=7511 Eneste laderen jeg fant Vurderer å kjøpe en sånn en.. Om det er produktet med ID 32-5100 til 179,- stemmer det Følger med 4stk 1800mAh AA-batterier Laderen lader 2stk eller 4stk samtidig. Den lader også AA eller AAA. Veldig praktisk! Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Har et slikt sett selv, og må si meg fornøyd. Mye for pengene. Lenke til kommentar
Solstice Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Ikke bare tenkt pris når du skal kjøpe deg batterier, personlig foretrekker jeg GP framfor noe annet, pga dems kvalitet og erfaringer med de. å bruke 1300mah til digital kamera er ikke noe jeg ville ha gjort, men gått for 1800 eller 2100. Du får jo disse for en 500-600kr ca med en batteri indikatro og hurtig lader (dog selv om du ikke får de 100% oppladet ved bruk av dette) 2100mah "no-brand" batterier kan tilsvare 1300mah gp f.ex, tenk kvalitet og ikke pris Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er viktig å merke seg at ikke alle ting 'støtter' oppladbare batterier i noen særlig grad. Oppladbare batterier har 1,2V, mens vanlige 1,5V Min gamle mp3-spiller kjørte på CF-kort, og kortleseren krever 3V for å fungere, så med oppladbare batterier på 1800mAh, fungerte spilleren 10timer mindre enn med helt vanlige first price-batterier(!) Spesielt hvis det er ting som kjører mange batterier i serie, f.eks, eksterne blitz til kameraer. Det kjører 4 stk i serie, og ville ikke fungere med oppladbare. Hvis en ting kjører 4 batterier i serie, vil spennings'tapet' være på 1,2volt med bruk av oppladbare. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Så dere mener at denne er bra? Har litt lyst til å kjøpe de og ett slikt.Mistenker at dette kan være like bra som ett org 1100mAh 7.4v batteri? Eller? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Jeg kjøpte vanson lader i dag sammen med 8 batterier som fulgte med for 398. Både laderen og batteriene fikk best i test hos tv2. Laderen tar aa og aaa batterier. Endret 5. april 2004 av svortevik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå