Gå til innhold

Explorer.exe?

Nitrius

Anbefalte innlegg

I WinXP, sikkert andre os også, men jeg har XP, og der har man en sånn fil som kjøres som heter explorer.exe innpå : ctrl,alt og del innpå prosesser, noen ganger så får jeg opp en sånn feilsøking raport om at denne filen ble avsluttet eller noe, så blinker det litt og sånt eller hva jeg skal kalle det, så er det normalt igjen, men jeg syns dette er så inmari plagsomt når det skjer, så jeg lurer på om noen vet årsaken til dette? og om det er noe man kan gjøre får å få det bort? sånn at det ikke skjer igjen?

Håper noen kan hjelpe meg, Takker for svar på forhånd!

Edit: jeg lasta nemelig ned en fil istad som gjør sånn at den explorer greia avsluttes vær gang jeg går inn på den video fila, og dette er jævelig plagsomt, jeg får ikke avspillt filen ute at den explorer må avsluttes!

noen som har en aning hvorfor den explorer fila plutselig må avsluttes også kommer det opp en sånn feilsøking raport?

og er det noe jeg kan gjøre med denne fila? kan jeg slette den fra systemet? :p

det må vel være et eller annet jeg kan gjøre...

Endret av remy5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Explorer er stort sett alt du ser i Windows. Den er ansvarlig for filutforskeren og taskbaren pluss en god del andre ting.

Krasjet får du pga. av filutforskeren har problemer med å lese videofiler som ikke er komplette, eller som er ødelagte. Dette er dårlig koding fra Microsoft sin side -- eller muligens codec-utviklerene. Dette kan du fikse ved å skru av disse mulighetene (previewing og lesing av lengde etc. på filen):

Du kan fikse problemet ditt ved å laste ned XP-AVIFIX.inf.

Trykk andre museknapp på filen etter du har lastet den ned, og trykk "Install". Ta gjerne en restart for å forsikre deg om at endringene er tredd i kraft.

Endret av sokk
Lenke til kommentar

så vis jeg installere den INF fila du ga meg der så vil jeg aldri mer se at explorer avsluttes? eller?

kan du bare forklare meg litt hva filen gjør med explorer og for meg?

og det er en mpeg film jeg har problemer med altså sånn at du vet det.

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Filen endrer en innstilling i registeret ditt. Ved å gjøre denne endringene så skrur du av en kobling mellom et media-bibiliotek og utforskeren.

På norsk:

Du gjør slik at explorer ikke prøver å lese videofiler, den bare lister dem opp. Dermed vil du ikke få krasj når explorer prøver å lese ukomplette og ødelagte videofiler.

Lenke til kommentar

så den INF filen gjør ikke noe skade på pcen min håper jeg?

bare endrer på noe som kommer meg til gode? :thumbs:

Tusen takk for hjelpen sokk :D

Edit: jeg syns det er snakk om AVI filer jeg, men filen jeg har problemer med er mpeg :-/

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Den vil sannsynligvis ikke ødelegge noe. Eneste som muligens forsvinner er thumbnails og detaljer om filmene i "detailed view". Men er absolutt verdt det -- istedenfor å ha en utforsker som krasjer hver gang du entrer en katalog med inkomplette filmer. Jeg har installert denne filen på mitt Windows-system (etter å ha hatt det samme problemet). Går som smør :)

Lenke til kommentar

hmm F*** eller da den fila virket ikke :-(

"explorer.exe har et problem og må lukkes, vi beklager det inntrufne."

jeg vet hvorfor det ikke hjalp, for den fila var jo for AVI filer men den fila jeg har problemer med er en mpeg fil, men alikavel så tror jeg den filen er litt skadet for fila vil ikke spilles av i WMP den vil bare spilles av i Power DVD, så det må nok være den mpeg fila som er dårlig kodet eller et eller annet.

men uansett takk for hjelpen ;)

Edit: eller lettere sakt, jeg vet det er noe feil med den mpeg fila, for alle andre mpeg filer jeg har går fint.

Endret av remy5
Lenke til kommentar

er det noen andre som vet hva jeg kan gjøre da? fins det en lignende fil som sokk ga meg som virker mot mpeg filer? jeg har veldig lyst til å få prøvd å sett denne filmen ute at den explorer.exe skal avsluttes.

takker for svar på forhånd!

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...