thomas1738 Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Hei freaks, er i en litt vanskelig situasjon og hadde virkelig satt pris på hjelp akkuratt nå. Ja det begynte med at jeg kjøpte en macbook pro for 8000kr av en dame på finn, jeg kjørte opp å hentet maccen. Det første stussige var at damen spurte om jeg var utlending i telefonen og når jeg sa nei svarte hun "åja for en lettelse". Jeg kjøpte da maccen dagen før jeg skulle reise på vinterferie, jeg prøvde å slå den på men kom ikke lengre enn til recovery mode, jeg kontaktet da selger og hun sa jeg skulle prøve kundeservice, det gjor jeg og de anbefalte meg videre til eplehuset til service. Jeg reiste da på ferie og lot maccen ligge hjemme da jeg ikke tenkte stort på det, da jeg kom hjem var det første jeg gjor å levere den til service, service mente at hovedkortet hadde veskeskader og at dette kostet 9000 å reperere. Jeg kontaktet da selger for å få pengene tilbake å returnere den ødelagte macbooken hun solgte meg men det nektet hun. Hun mente det var jeg som har klart å ødelegge den på de 3 timene jeg har brukt den. Hun mener det blir ord for ord om jeg anmelder. Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 (endret) Du bør vertfall bruke de kanalene du kan finn og forbrukerrådet, hvis du vet selger har skylden, men hjelper det ikke kan du alltid gi selger dårlig tilbakemelding. Vet å ikke gjøre noe vinner vertfall selger, men er litt vanskelig å bevise. Beste vil være å oppdage slik tidlig og forsøke å ta saken da. Ellers er det jo risiko å kjøpe dyre ting brukt. Så du kan jo håpe på selgeren har dårlige erfaringer fra tidligere eller at selgeren ikke svarer forbrukerrådet på henvendelsen ellers tror jeg du har dårlig sak. Endret 23. mars 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Sa hun noe om at maskinen måtte på service før du kjøpte den? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Du stiller svakt iogmed at du hentet maskinen selv, og ikke sjekket at den fungerte før du betalte, for deretter å dra på ferie Hadde du bodd i New York så hadde sikkert Rossman fikset den for noen hundrelapper Sikkert bare noe banalt som er feil med den, og godt mulig det finnes noen lignende i Norge også 2 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Men siden han klaget allerede før han dro på ferie, så stiller han sterkere igjen. Høres ut som at du må sende saken til forbrukerrådet ? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 (endret) Derfor man aldri kjøper hardware brukt uten å ha prøvd det før kjøp. Jeg tror som sagt du ikke kommer noen vei, da det blir ord mot ord. Så det får bare bli en dyr lærepenge at man aldri kjøper elektronikk brukt uten å ha prøvd det først. Endret 24. mars 2020 av Emile the rat Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Det er aldri lurt å kjøpe brukt, har man ikke råd til å kjøpe nytt så har man ikke råd til en slik ting. Gi vedkommende dårlig karakter på finn og gi finn beskjed om dette så kanskje ho blir utestengt derfra, men du får aldri pengene tilbake Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D Skrevet 24. mars 2020 Del Skrevet 24. mars 2020 Du ble vel heller ikke svindlet for 9000 som det står i overskriften da du kjøpte den for 8000? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 Det er ikke bare bare å gi dårlig karakter på finn når du er kjøperen. Med mindre selgeren har markert varen som solgt og bekreftet at objektet er solgt til deg så kan ikke du gi noe karakter. Det er i alle fall det jeg har opplevd. Systemet med rating har dermed to problemer, både for kjøpere og selgere: de du selger til er som regel personer som faktisk har kjøpt tingen og betalt, dermed får "nesten alle" bra rating som kjøpere, de tullingene som aldri møtte opp til avtalt tid eller ikke har betalt oppkravet på pakken har jo ikke kjøpt, så disse kan du ikke gi karakter til. Når du som kjøper har blitt lurt så gidder jo ikke selgeren å gi deg en karakter, dermed kan ikke du gi karakter til selgeren heller, noe som selvsagt er det selgeren ønsker. Lenke til kommentar
tezzo Skrevet 26. mars 2020 Del Skrevet 26. mars 2020 Man prøver jo ting at alt virker før man gir noen penger.. Du burde sjekket bedre før du kjøpte.. På den gode siden, det er en Mac, den burde være kvalitetsvare så alt hardware er sikkert bra bare at hu som har hatt den har klart å krølle det til med software'n siden den ikke kommer lenger enn til recovery, fiks det så har du en bra pc men da kan du jo ikke si at du ble svindla for 9000 spenn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå