asad Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg sitter her nå og redigerer på et bilde. Sliter litt må jeg si. Jeg brukte "lasso" tool for å markere den gjenstanden jeg skulle ha, nå ønsker jeg å overføre den til et annet bildet. Den biten jeg klipte ut altså. Hvordan gjør jeg det? Jeg får det bare ikke til. Jeg setter stoor pris på hvis noen svarer snart! Lenke til kommentar
oya Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Bruk pilen som er øverst til høyre i Toolbaren. Når layeret er merket, dra det over til det andre bildet Lenke til kommentar
asad Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Fy søren. Takker deg så MYE. *legger deg til favorittbrukerene her på forumet * Et spørsmå til forresten. Hvordan forandrer jeg størrelsen på bildet etter det? Endret 29. desember 2003 av asad Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ctrl + C når du har markert bilde biten. Ctrl + V når du har klikket på bilde du vil ha den biten inn i. Hvis du vil løfte lassomarkeringe opp på sitt eget lag for videre behandling: Ctrl + J AKIRA Lenke til kommentar
asad Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg trykker på ctrl og v, men bildet forandrer seg ikke? Nå har jeg limt det inn i det andre bildet jeg skulle ha det i. hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 AKIRAx24 svarte på det første spørsmålet ditt. Svaret hans var et alternativ til oyas svar. Mye kan gjøres på to eller flere måter, vet du... Ang bildestørrelse ved innliming er det nok best å gjøre det før du klipper ut, og da redusere størrelsen på det bildet som er for stort (aldri god ide å forstørre, mister kvalitet da...). Har ikke Photoshop på jobb (går nattvakt...) men valget for bildestørrelse ligger under en av menyene til venstre. Husk å hake av for å beholde høyde/breddeforholdet når du taster inn ny verdi for det bildet du vil ha forminsket. Ellers kan det blir forvrengt. Lenke til kommentar
asad Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 jeg fant ut av det. Takker alle her som svarte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå