david_ho86 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hvor kan jeg laste ned drivere for lydkortet mitt til Linux Slackware 9.1? Creative soundblaster audigy soround 5.1 Lenke til kommentar
mariux Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 http://www.sourceforge.net/projects/emu10k1/ Lenke til kommentar
sokk Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Du kan også aktivere medfølgende drivere (OSS) ved å: su pico /etc/rc.d/rc.modules - Scroll ned til du finner emu10k1 (eventuelt søk ved å trykk Ctrl-W, og skriv inn emu10k1) - Fjern #'en foran Ctrl-O Enter Ctrl-X Da vil driveren bli lastet ved neste oppstart. Hvis du vil laste den uten å starte om så skriver du: /sbin/modprobe emu10k1 som root eller su. Kan godt være at du vet dette, men hadde litt tid til overs så Endret 29. desember 2003 av sokk Lenke til kommentar
david_ho86 Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 er helt grønn i linux, har hatt mandrake 8.1 og da holdt jeg på med lyden i nesten ei uke! helsike å vansklig det skulle være. men er møkk lei av microsoft så jeg vil ha meg et OS på si! Lenke til kommentar
sokk Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Jeg lærte Linux ved hjelp av Slackware. Det anbefales på det sterkeste til alle (nybegynnere også). Hvis du vil ha litt Linux-erfaring så er det den rette distroen. Hvis du bare vil spille/surfe etc. out of the box så er Mepis et glimrende valg (Til og med far min klarte å bruke denne distroen - alt bare virket). Du kan prøve Mepis før du installerer den, ettersom det er en live-cd. Men Slackware er førstevalget dersom du vil lære noe. Den er enkel å bruke, og den gir tilbake for den tiden (mtp. lærdom) du investerer i den. Gå for slackware hvis du vil ha en liten "playground". Gå for Mepis hvis du bare vil kunne bruke f.eks. OpenOffice med en gang. Forresten, fikk du til lydkortet? Endret 30. desember 2003 av sokk Lenke til kommentar
david_ho86 Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 skal installere Slackware når jeg kommer hjem, jeg er på LAN nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå