Veritæs Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 har flyttet hjem nå i jula, her har vi Nextgentel og port drittet. Noen som vet hvilke port som må fikses her? Gjelder Zero hour online. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 jeg spille ccg fint på nettet med ngt jeg... dette fant jeg på www.relavtivt.net: Command & Conquer: Generals TCP: 80, 6667, 28910, 29900, 29920 UDP: 4321, 27900 Firewall/NAT Port Number Info: The game will need to talk to external servers that use the following port numbers. These ports need to be open in your firewall in order to play on Generals Online: TCP ports: 80, 6667, 28910, 29900, 29920 UDP ports: 4321, 27900 If your firewall does not allow outgoing packets to open ports to incoming traffic, or you experience problems connecting to other players, you will have to specify which port you want Command & Conquer Generals to use for communicating with other players. To do this, perform the following steps. Go to your "My Documents" directory, and go to the "Command and Conquer Generals Data" directory. Right click on the options.ini file and choose "Edit." Look for the "FirewallPortOverride" entry. If you don't see this entry, add it as a new line. Then assign the port you want to use to the port override entry. After making this change, this entry should look like: FirewallPortOverride = XXXX Where XXXX is the port number you have chosen. You will need to open the chosen port in your firewall for communication with players external to your firewall or NAT device. If you use the port override feature, the port you have chosen can not be masqueraded by a NAT device. Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 skjønte ikke en ******* dritt. Kan ikke du forklare meg hva DU gjorde? Hva med å gi meg det tallet jeg skal sette inn i Firewalloverride opsjonen? Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 skjønte ikke en ******* dritt. Kan ikke du forklare meg hva DU gjorde? Hva med å gi meg det tallet jeg skal sette inn i Firewalloverride opsjonen? Tror ikke du trenger å skjønne mer enn at du skal åpne disse portene: TCP ports: 80, 6667, 28910, 29900, 29920 UDP ports: 4321, 27900 http://endring.nextgentel.no om du ikke har gjort det før... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg åpnet alt i ruteren (jada, har norton firewall også) og prøvde deretter Direct Connect i multiplay, men klarte likevel ikke få forbindelse til kompisen. Vi har begge samme versjon av spillet, og han sitter ikke bak noen firewall i det hele tatt. Ip er selvsagt riktig skrevet inn, prøvde både med og uten Port override... likevel funker det ikke. Lenke til kommentar
leoss Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Er det noen som har klart å få det til? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Er det noen som har klart å få det til? Du kan prøve en enkel sak: Gå inn på options i Generals og sjekk IP-adressen din som står der, et eller annet sted. Se om det er en til der. Velg i så fall den, og prøv igjen. Det fungerte for meg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hvis man er bak en ruter og har en lokal ip i tillegg til den globale, er det ikke mulig at Generals 'bruker' feil ip? Slik AK47 er inne på. Jeg vet jeg har hatt problemer med flere spill på boksene mine med to nettverkskort. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Hvis man er bak en ruter og har en lokal ip i tillegg til den globale, er det ikke mulig at Generals 'bruker' feil ip? Slik AK47 er inne på. Jeg vet jeg har hatt problemer med flere spill på boksene mine med to nettverkskort. Det skjer hos meg, jeg har to IP'er å velge mellom. Bare en fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå