Villfaren Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 I statsbudsjettet er det lagt opp til å bruke 39.2 milliarder i bistandspenger. Mye av dette vet de ikkje engang hvor havner. Kan noen med peiling forklare hvorfor det gies vekk så mye, menst de redningspakkene eg har sett til Norske selskaper er i lån eller st staten kjøper seg inn som feks i Norwegian? Hva med å prioritere oss selv i denne tiden, og den elendighet men den bringer i kjølvannet av viruset. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 Villfaren skrev (3 minutter siden): Kan noen med peiling forklare hvorfor det gies vekk så mye Fordi bistand er innflytelse og muligheten til å få handlekraft utenfor berget vårt. Jeg skal ikke si at det ikke finnes en filantropisk komponent i dette, men det er ikke grunnen til at vi er så fryktelig glad i å gi bort pengene våre, samme hvilken regjering vi har. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 Er vel mye til korrupte diktatorer og diverse andre shady bedrifter som hevder de er for å redde naturen, regnskogen eller noe truede dyrearter. Jeg ser på det som et politisk spill mer enn noe annet. Noen politikere får jobb i sånne organisasjoner senere, så det er mange faktorer å beregne her. Sikkert ikke lett å være politiker heller, mange muligheter for de på ulike vis til å gjøre ting som kan gagne dem selv stort. Det er nok heller ikke så lett å bare avslutte dette da man har forpliktet seg på ulike vis for å støtte forskjellige ting. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 kremt skrev (4 minutter siden): Noen politikere får jobb i sånne organisasjoner senere Hvem tenker du på? Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 21. mars 2020 Del Skrevet 21. mars 2020 Bistandsbudsjettet holder liv i en stor bistandindustri med mange ansatte. UD og NORAD sitter på toppen og administrerer. Derfra går pengene til en mengde organisasjoner som jobber med bistandsprosjekter. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-1-s-20182019/id2613694/?ch=1#kap5_p4 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Jeg tror at bistandspenger nok gjør mer skade enn nytte. Det bør kuttes kraftig og i hvert fall i disse krisetider. Asylistituttet må også legges ned under epidemien, og vurderes om det skal starte opp igjen når dette er over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå