Gå til innhold

Skal erobre verdens konsertarenaer med norsk lydteknologi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gangene jeg har vært på konserter med over 20 000 deltakere så har jeg blitt skuffet over lyden. Det er kanskje ikke så rart, da det er utendørs og man må sørge for minst mulig forsinkelser mellom høyttalerne som er plassert rundtom på konsertområdet, ofte med så mye som 100m avstand. Coldplay var de som fikk til den beste lyden på Koengen i Bergen, der det var 22 000 konsertgåere. Men så har de sikkert ressursene og kunnskapen til å arrangere god lyd og andre opplevelser også, og det var en av de beste konsertene jeg har gått på. Lyden skal være både klar, god, med mye bass og høyt trykk, og helst med så lite feedback og delay som mulig. Der er fortsatt intimkonserter overlegne.

Lenke til kommentar

Dette er spennende, vil denne nye hornkonstruksjonen være gunstig i hjemme hifi også?

Det er et argument her om ens lydopplevelse på flere steder, hvorfor ikke også hjemme???

Horn fasinerer alltid, er et gammelt prinsipp og kommet stadig tilbake i nye varianter.

Rør og horn er for eksempel en god kombo...

Så har hifi folket noe spennende

å se frem til her...?

Frekvensområdet var heftig i eksemplet, 16Hz-80kHz !

Kan ikke bare "pirre" folk slik....

Dette må vi få vite mere om, gjerne også se tester. Kanskje en dag få lytte på,.....

Lenke til kommentar

Spennende dette, med Seas på laget og greier.

Men her var det labert med respons.

Hadde vert greit å "høre" synspunkter fra andre hifi og lydintereserte.

Det var noe som hette "pimp my sound" eller noe slikt for noen år siden,...kom helt bort.

Er det dette som er greia, at når det er norsk så kommer det bort.

Er det for bra, eller ikke dyrt nok....(?)

Endret av KjeRogJør
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...