Pytagoras Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Heisann. Har et MSI 845PE Max2 Audio, D-Bracket som kjøpte fra Komplett rundt juletider i fjor. Alt gikk smertefritt, med unntak av en defekt minnebrikke (shit happens). Nå har jeg fått meg to Corsair 512 MB-brikker og vil i tillegg bruke en av de to 256 MB-brikkene jeg har liggende til overs. Corsair-brikkene fungerer helt fint i DIMM 1 og 2, men når jeg setter i en 256-brikke i DIMM 3 slot-en og booter, finner den kun den ene av Corsair-brikkene og ikke de to andre som står i. En smule irriterende, som dere sikkert skjønner, så jeg håpte noen av dere har et forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet. Mvh Vegard Sleipnes Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Feilen er nok sikker at du har ikke like brikker, mangen hovedkort/brikkesett liker ikke forskjellige ram monduler. Er nok redd du må bare bruke de to Corsair brikken dine, men du kan jo ta ut Corsair brikkene, for å prøve om de andre rambrikkene dine funker sammen. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 De to 256MB-brikkene er av forskjellige produsenter; Nanya og Elixir. De fungerer helt fint sammen, da jeg har brukt de i over et år nå. Har prøvd begge de to 256MB-brikkene i DIMM 3 slot-en, men får samme feil ved boot; maskinen finner kun den ene Corsair-brikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå