tigerdyr Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) Min gamle lydløse arbeidsstasjonen (basert på en Intel i7 4771 + Prolimetach genesis kjøler + Sapphire Radeon HF 7750 fanless) runder snart 7 år og nå som priserne sikkert vil fyke i taket tenkte jeg det var på tid å bygge en ny. Har altid hatt Intel, men vurdere å hoppe over på Ryzen 9. Et minus ser ut å være jeg kanskje trenger mer enn ett grafikkort for å støtte 4 skjermer hvorimot Intel-systemer som oftest har et par utganger allerede. Jeg trenger bare forslag til kombinasjonen av MB + CPU + kjøler + GFX (og eventuelt minne) og gjerne lydisolert kabinett. For sistnevnte jeg har god erfaring med dagens Corsair kabinett som er ekstra isolereret inneni og kanskje jeg bare gjenbruker den) Krav: 1. PC'en må være lydløs. Det er meget viktigt. Jeg godtar å gå ned i kraft for mindre støy og jeg gamer aldri på PC'en. 2. Minst 64GB og det skal helst være ECC-minne. 3. Minst en M.2 port, men helst to. 4. Passivkjøling så langt mulig og ellers luftkjøling (med f.eks. Noctua vifter som jeg har gode erfaringer med). Dvs ingen små støyende vifter på hovedkort eller grafikkort) 5. Støtte for minst 4 skjermer i minst 2560x1440, gjerne mer. Kan avslutte med at det jeg ser mest på i øyeblikket er noe slik: - AMD Ryzen 9 3900X Prosessor - et eller annet X570-hovedkort... - Noctua NH-D15 82.5 CFM CPU Cooler - 64 GB unbufffered ECC ram - Carbide Series™ 100R Silent Edition Mid-Tower Case - Samsung 970 PRO NVMe M.2 SSD 1TB M.2 (for OS-disk) - 3 x Samsung 860 EVO Series MZ-76E2T0B 2TB (for data-disker) Endret 19. mars 2020 av tigerdyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå