Gå til innhold

Cpu med Hyper-Treading

speed-man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva slags fsb er det på den med HT? Hvis det er FSB 800 vil ikke du få utnyttet all mhz'en pga ditt hk støtter bare max FSB533...

Selve chipsettet er kjent for å overklokke veldig bra. Dvs. Det skal gå an å overklokke chipsettet helt opp til 200MHz (800 "Quad Pumped"). Hvis du klarer det så vil CPU'en gå på orginal hastiget.

Men jeg ser ikke helt poenget. Ytelsemessig vil det være lurere å velge en litt tregere CPU for å spare penger og kjøpe et i865PE-basert hovedkort og kjøre dobbel minnekanal der. Da sitter du forresten igjen med et i845PE-basert hovedkort som du kan slege for noen hundrelapper. Totalt sett kommer du bedre ut ytelsemessig på denne måten.

PS. speed-man: Det er mulig å endre tittelen på dette temaet i etterkant. (bare å trykke "edit" på første post)

Lenke til kommentar

I845G støtter HT, men hovedkortet må også ha funksjonaliteten, sjekk MSI sine sider. Forøvrig, jeg tror HT er veldig innarbeidet forkortelse for HyperThreading, og dette er også et begrep som er klart oftere brukt enn hypertransport.

Husk at du trenger windows XP for å støtte HT, muligens må du også reinstallere OSet når du bytter CPU.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke kjøpt CPU-EN enno men på komplett har dei jo 2.8 ghz med hyper-treading som både kjører 800 mhz fsb, og 533 mhz fsb (to forskjellige cpuer alså)

som sagt. hk'et ditt støtter formelt bare FSB533, men det kan godt hende at det klarer FSB800, dog er dette ingen garanti. Så hvis du kjøper en cpu med FSB800 vil det bli underklokket, slik at du ikke kommer til å kjøre den på 2.8 GHz, men lavere (kommer an på multiplieren - husker ikke hva den er på 2.8)

Lenke til kommentar
Hyper-Treading teknologien gjelder kun for HK med FS800. :thumbup:

Sitter da her med et ASUS P4PE 533 HK som har støtte for HT..........."ASUS P4PE is based on Intel® 845PE which supports 533MHz FSB, 3GHz+ CPU, Intel Hyper-Threading technology, CrashFree BIOS, C.P.R. (CPU Parameter Recall), 3 DIMM for PC2700/PC2100 memory"

Lenke til kommentar
Hyper-Treading teknologien gjelder kun for HK med FS800. :thumbup:

niks.

3.06ghz'rn støtter HT. og den kjører med 533 fsb.

Hei Anubis

Dersom du er 100% sikker på det su sier så må jeg trekke tilbake det jeg sa.

Det jeg leste på ASUS sine sider tydet på at HT gjalt kun for HK/CPU'er som er bygget for FSB800.

Så beklager min påstand -- skal sjekke litt nermere på dette. :blush:

Lenke til kommentar

Endel svært gamle i845G kort støtte ikke HT, dette gjelder bl.a. et Abit BG7 1.0 kort jeg kjøpte i mai 2002. Fra og med juli det året var støtten på plass. Sjekk revisjon av kortet ditt og sjekk hjemmesiden til kortet. I praksis støtter vel sikkert 9 av 10 i845G kort HT helt fint.

Hva 800FSB angår, det er ikke sikkert du greier å klokke så langt, dersom du f.eks bare greier 667FSB (mitt BG7 klarte det med [email protected]) så vil det ikke være skadelig, og selv på rundt ~2.5GHz/667FSB med HT vil være kjappere enn en 2.8/533FSB CPU. Kortet har AGP og PCI lås på kortet så du løper ingen risiko for å ødelegge noe.

Min anbefaling, sjekk hovedkort (for sikkerhet skyld) og kjøp en 2.8C/800 dersom du kan bruke HT, selv om du må kjøre noen MHz mindre vil du likevel på en mer behagelig maskin som yter bedre.

Lenke til kommentar

noen som har tenkt på at d er litt rart at noen hovedkort med fsb på 533 støtter HT når P4 prosessorene på fsb 533 ikke gjør d? :thumbs: og de fleste HK'ene som støtter HT er ikke verifisert for 3.06 Ghz prosessoren til intel enda :p

Morsom tanke... eller tar jeg feil? :scared:

får vel høre d :cry:

Mvh Psuedo

Lenke til kommentar
noen som har tenkt på at d er litt rart at noen hovedkort med fsb på 533 støtter HT når P4 prosessorene på fsb 533 ikke gjør d? :thumbs: og de fleste HK'ene som støtter HT er ikke verifisert for 3.06 Ghz prosessoren til intel enda :p

Morsom tanke... eller tar jeg feil? :scared:

får vel høre d :cry:

Mvh Psuedo

Såvidt jeg vet er det ingen HT verifiserte kort som ikke støtter 3.06GHz, alle 533FSB kort med HT støtte er "tenkt" for denne prosessoren og alle 800FSB kort er bakoverkompatible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...