sjokolade123 Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Hei! Jeg trenger virkelig hjelp med temaet fagspråk, jeg har skrevet en god del om hva dette er. Men jeg lurer på om det er noen som vet hva som er viktigst med fagspråk og hvorfor det er viktig? :)) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Det første som faller meg inn er at fagspråk gir en mer presis kommunikasjon. I dagligtalen bruker vi ord som endrer betydning etter sammenhengen ordene brukes i. Det kan gi fatale misforståelser når fagfolk utveksler informasjon. Derfor er det viktig med presist definert terminologi. Lenke til kommentar
sjokolade123 Skrevet 19. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2020 Miri skrev (3 minutter siden): Det første som faller meg inn er at fagspråk gir en mer presis kommunikasjon. I dagligtalen bruker vi ord som endrer betydning etter sammenhengen ordene brukes i. Det kan gi fatale misforståelser når fagfolk utveksler informasjon. Derfor er det viktig med presist definert terminologi. Tusen takk, det hjalp meg mye!! Jeg har prøvd å tenkt litt også, har fagspråk noe med selvtillit å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå