jgh Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Hei! Jeg har en Athlon 1.33ghz cpu. Jeg får den ikke til åå kjøre på mer enn ca.1- 1.1 ghz. Jeg har ødelagt litt av den ene hjørna på prosessoren (ikke mye). Kan dette være årsaken?? Trodde egentlig at enten så virker den eller så virker den ikke.?? JGH Lenke til kommentar
HAG Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Er det en 1,33 så har den etter mine tanker 266 Bus, 1,33GHz = 10 x 133MHz. Kjøres den på 200 Bus får en 10 x 100 = 1000MHz (1GHz). Er "CPU FSB Clock" satt til 133 i Bios eller med jumper på hovedkort - avhengig av type kort? Blir CPU fortsatt oppgitt til 1GHz kan det være skaden du beskriver som lager problem. Har han tidligere blitt opgitt til 1,33GHz og blitt redusert til 1 uten endringer i Bios eller jumpere - er det sannsynligvis skaden som har redusert han! Er det "nybygg" må CPU FSB Clock endres fra 100 som er "Default" til 133 for prosessor som har 266 Bus, kjenner dette fra mitt hovedkort og prosessor. Lenke til kommentar
jgh Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Det er et nybygg! Skaden ble påført under montering. Npr jeg setter fsb til 133mhz får jeg bare en svart skjerm. Setter jeg fsb`en til 100mhz så funker det bra. HK er et msi k7t-turbo r. Synes det er litt snålt at skaden kan gjøre at den virker på 1000 og ikke 1333...... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 I og med at jeg også har et MSI-kort (K7T Turbo2) kan jeg fortelle følgende: Jeg fikk ikke min XP 1700+ til å gå høyere enn 1100 MHz før jeg fjernet en jumper på HK'et som sperret det til 100 MHz. Tror nok kanskje det er det som er problemet ditt også. Nytta ikke å bare sette 133 i BIOS, da kræsjet det bare. Sjekk instruksjonsboka (grøss) for å finne den jumperen. Lenke til kommentar
jgh Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 takker takker takker!!!!!!!!! jeg er så takknemlig takknemlig takknemlig. Skal rett hjem fra jobb og prøve!!!!! JGH Der er greit med slike forum!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå