Gå til innhold

PST og E-tjenesten tause om Clearview

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett aspekt jeg synes er veldig interessant, og som jeg håper dere kan følge opp med Mæland, uavhengig av hvorvidt de bruker Clearview AI eller ikke, er hvorvidt det er akseptabelt å bruke en tjeneste der leverandøren har fullt innsyn i hva brukeren søker på, og der de har tilgang til å manuelt gå inn og endre de resultatene brukerene får levert.

New York Times hadde en spennende reportasje den Clearview AI aktiv redigerte resultatene amerikansk politi fikk når de søkte opp bilde av journalisten, fordi de ikke ønsket pressedekning, og de deaktiverte brukerkontiene til brukere som søkte opp denne journalisten.

Bruker dette firmaer, eller lignende firmaer, en teknologisk arkitektur eller foretningsmessig praksis politiet og sikkerhetsmyndighetene synse det er uproblematisk å utlevere informasjon om hvem vi etterforsker til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ClearVIew ..la det kommme..makan til søpplekpde og virrvarr av gigantsike problemer. Vurderte prøve det ut, helt til jeg så koden og alle slurvete problemer. Hva med å opp et Norsk System, med  i dunno  tesseract or objkt gjenkjenning og tekst ellerr be noen bla opp trenings bilder  somm vevesent asylrgisteret,, etc? og mens ansiktsjenkjenning var på tunga. legger politihøyskolen ut årboker eller må jeg skrape sånn fra politifoum og fb? men tenk nøye over dette fordi folk som trenger konsulenter for bruke mange år på simple ting er bak rattet, stå P for petatisk? s for Sutre? og t for tjeneste?

Norsk sikkerhetstjenste e skremmende utklasserte jeg måper helt. Det skjønner ikke hva klover de set ut som der snkakker om sikkert i OS og  millioner av linje lukket kode fra et sleskap som har sagt det er sikre produkter i mange år nå, men micosoft alene ahr jo 7000 hull siden tellinga begynte

Vendor Name Number of Products Number of Vulnerabilities #Vulnerabilities/#Products
1 Microsoft 529 6814 13
2 Oracle 644 6115 9
3 IBM 1064 4679 4
4 Google 84 4572 54
5 Apple 119 4512 38
6 Cisco 3676 4167 1
7 Adobe 132 3314 25

https://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-26/Microsoft.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...