Windoge Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Fortsetter vi i denne banen vil de eldre uansett ha dødt av alderdom når dette er over. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Morromann skrev (18 minutter siden): Bytt ut all håndsåpe med antibac Med tanke på at såpe fungerer bedre enn antibac så ville det vært litt dumt. 3 Lenke til kommentar
John-B Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) Jeg føler meg ganske trygg på at det i Norge vil være flere (av befolkningen under 80 år uten alvorlig sykdom) som dør av selvmord pga økomiske/børs/jobbmessige-forhold knyttet til Corona, enn viruset i seg selv. Endret 19. mars 2020 av John-B 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Windoge skrev (25 minutter siden): Fortsetter vi i denne banen vil de eldre uansett ha dødt av alderdom når dette er over. Fremtidige generasjoner som vil leve i en tid uten coronavirus vil hate oss for at vi valgte å legge ned hele samfunnet for å stanse et virus som ville forsvunnet før eller siden uansett. Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 John-B skrev (3 minutter siden): Jeg føler meg ganske trygg på at det i Norge vil være flere under 80 år (uten alvorlig sykdom) som dør av selvmord pga økomiske/jobbmessige forhold knyttet til Corona, enn viruset i seg selv. Solberg-regjeringen er den verste regjeringen Norge noensinne har hatt. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 10 minutes ago, John-B said: Jeg føler meg ganske trygg på at det i Norge vil være flere (av befolkningen under 80 år uten alvorlig sykdom) som dør av selvmord pga økomiske/børs/jobbmessige-forhold knyttet til Corona, enn viruset i seg selv. Satt faktisk å tenkte på dette. Det er mange selvmord som er relatert til økonomi. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) Det er jo sant, ingen oss vet hvor lenge denne corona vil vare selv om vi gjør de tiltakene som vi har fått beskjed om å gjøre. Er enig i at en pandemi går i bølgedaler. Også er jeg enig i at man kan ikke holde alt stengt i mange månder/år, da vil det få ekstreme store konsekvenser. Sikkert mulig det at norges økonomi vil falle som en stor stein til bunns, hvis det skjer. Jeg håper da ikke det vil skje, at Norge blir til u-land pga coronaen. ?? Endret 19. mars 2020 av TheDarkSapling - SCM Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 Om 17 mai blir kansellert , so be it......helsa til folk kommer først Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 33 minutes ago, Radovan said: Om 17 mai blir kansellert , so be it......helsa til folk kommer først Tenker at man kan starte opp igjen, men 17. mai samler og russetid trenger vi ikke før problemet er vekk. Vi må starte hverdagen opp igjen med forhåndsregler. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) 21 hours ago, Emile the rat said: Med de tiltakene Norge gjør så tviler jeg. Senest i dag landet fly fra Spania på Gardermoen, og det var ingen kontroll. Man kan synes/tro - men data? Her snakker man om mange mulige selvmord. Det tyder på at mange faller utenfor NAV-omsorg? Endret 20. mars 2020 av lada1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) Dersom større deler av befolkningen blir plassert på NAV forsvinner både kjøpekraft og nødvendige skatteinntekter som trengs for å drive samfunnet. Det sier seg selv at denne nedstengingen må bli kortvarig og at regjeringen må jobbe på spreng for å ha en plan for å kunne opprettholde samfunnsfunksjonene til tross for fortsatt smitte. Det kan nok da bli påbudt med munnbind og gjennomsiktige hansker for alle som jobber i serviceyrker og sterkere smittekontroll, men nedstengingen av samfunnet må avsluttes så fort som overhodet mulig. Jeg står absolutt ved at den nåværende situasjonen har blitt vedtatt i full panikkstemning. Endret 19. mars 2020 av Morromann 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå