Gå til innhold

Alt digitalt?

Anbefalte innlegg

Er så heldig(uheldig) at forsterker og høytalere er blitt skrap, CD spilleren er gammel og TV-en ryker snart, til og med PC-en er skrotbar! Huset er imidlertid fullstappa til alle rom med Cat. 5e kabler koblet via en Lexel sentral med Data hub og AV-hub. Er koblet til Avidi sin kabel for AV og Internett.

Så kommer spørsmålet:

Nå er vel tiden inne for å satse på alt digitalt? Musikk, radio, TV / DVD etc. via PC-en eller? Mulig?

Og…kan ikke koste mer enn en gammel Golf.

Helt på jordet!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er vel tiden inne for å satse på alt digitalt? Musikk, radio, TV / DVD etc. via PC-en eller? Mulig?

Og…kan ikke koste mer enn en gammel Golf.

Helt på jordet!?

Prisliste:

* Ok "multimedia" PC med TV-kort, fjernkontroll, radio, DVD-brenner, bra lydkort, middels skjermkort, middels CPU og mye annet: ca 6000kr

* 19" LCD til bruk som TV: ca 5000kr

* Ok surround-forsterker med ok høytalere: ca 4000kr

TOTALT: rundt 15.000 kr.. Seff. alt etter hva du legger i det.

(Samme gjelder jo en gammel golf)

Lenke til kommentar

Skal prøve å presisere:

Forutsatt de rette kortene ( hvilke de nå måtte være) i PC-en, kan jeg da hente inn radio, musikk, TV etc., og sende det videre ut til forskjellige skjermer og høytalere i forskjellige rom via Cat 5e nettverket? Altså nrkTV på en LCd skjerm i ett rom, Discovery på en annen skjerm i et annet rom og radio i ett tredje rom mens musikk dundrer i veg på kjøkkenet??

Enda mer forvirrende??

Lenke til kommentar

Hmm... Det høres værre ut ja, men kan se for meg at det krever:

1 master-PC med Tv/radio-kort som tar i mot signalene fra antennene og omformer dette til digitalt.

Så trenger du 1 PC i hvert rom med de skjermene og høytalerene du vil ha der, og til slutt et remote desktop-program som sender lyd og bilde fra master-PC'n ut til den PC'n du vil se og høre det på. Ulempen er at du ikke kan se og høre på forskjellige ting samtidig rundtom i huset. For å få det til må du ha PC i hvert rom, og hver av disse PCene må være utstyrt med TV/radio-kort som du tilknytter TV-kabel-uttaket i hvert rom.

Det er altså ikke mulig å ha kun 1 PC og bare utstyre hvert rom med en slags nettverksbasert skjerm og høytaler. (Jeg har i hvertfall ikke hørt om noe slikt)

Lenke til kommentar

Det var jo leit :roll:

Hadde liksom håpet at noen der ute hadde kommet med et forslag til hvordan slik " multitasking" kunne løses.

Tror dere det er slik at hvis ikke jeg får noe mer oppmuntrende forslag enn hva Simen1 hadde ( mange takk uansett! ), - så kan jeg bare glemme denne løsningen? :(

Lenke til kommentar

Hva med bærbar PC med USB2.0 TV-kort, og et ok høytalersett. Og i tillegg ha eternett plugg eller trådløst og TV-kabel-uttak i hvert rom. Da kan du bare ta med PC'n dit du går og høre og de på det du vil hvor som helst i huset.

Eller så kan du abbonere på WebTV og se NRK/TV2-produserte programmer "hvor som helt når som helst" (slagordet til TV2)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...