Deportivo Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Er så heldig(uheldig) at forsterker og høytalere er blitt skrap, CD spilleren er gammel og TV-en ryker snart, til og med PC-en er skrotbar! Huset er imidlertid fullstappa til alle rom med Cat. 5e kabler koblet via en Lexel sentral med Data hub og AV-hub. Er koblet til Avidi sin kabel for AV og Internett. Så kommer spørsmålet: Nå er vel tiden inne for å satse på alt digitalt? Musikk, radio, TV / DVD etc. via PC-en eller? Mulig? Og…kan ikke koste mer enn en gammel Golf. Helt på jordet!? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 ehm... hva er egentlig spørsmålet? Om du skal ha alt i et sak, så kan du kjøpe en pc med dvd spiller og og tv-kort... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Nå er vel tiden inne for å satse på alt digitalt? Musikk, radio, TV / DVD etc. via PC-en eller? Mulig?Og…kan ikke koste mer enn en gammel Golf. Helt på jordet!? Prisliste: * Ok "multimedia" PC med TV-kort, fjernkontroll, radio, DVD-brenner, bra lydkort, middels skjermkort, middels CPU og mye annet: ca 6000kr * 19" LCD til bruk som TV: ca 5000kr * Ok surround-forsterker med ok høytalere: ca 4000kr TOTALT: rundt 15.000 kr.. Seff. alt etter hva du legger i det. (Samme gjelder jo en gammel golf) Lenke til kommentar
Deportivo Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Skal prøve å presisere: Forutsatt de rette kortene ( hvilke de nå måtte være) i PC-en, kan jeg da hente inn radio, musikk, TV etc., og sende det videre ut til forskjellige skjermer og høytalere i forskjellige rom via Cat 5e nettverket? Altså nrkTV på en LCd skjerm i ett rom, Discovery på en annen skjerm i et annet rom og radio i ett tredje rom mens musikk dundrer i veg på kjøkkenet?? Enda mer forvirrende?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hmm... Det høres værre ut ja, men kan se for meg at det krever: 1 master-PC med Tv/radio-kort som tar i mot signalene fra antennene og omformer dette til digitalt. Så trenger du 1 PC i hvert rom med de skjermene og høytalerene du vil ha der, og til slutt et remote desktop-program som sender lyd og bilde fra master-PC'n ut til den PC'n du vil se og høre det på. Ulempen er at du ikke kan se og høre på forskjellige ting samtidig rundtom i huset. For å få det til må du ha PC i hvert rom, og hver av disse PCene må være utstyrt med TV/radio-kort som du tilknytter TV-kabel-uttaket i hvert rom. Det er altså ikke mulig å ha kun 1 PC og bare utstyre hvert rom med en slags nettverksbasert skjerm og høytaler. (Jeg har i hvertfall ikke hørt om noe slikt) Lenke til kommentar
Deportivo Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Det var jo leit Hadde liksom håpet at noen der ute hadde kommet med et forslag til hvordan slik " multitasking" kunne løses. Tror dere det er slik at hvis ikke jeg får noe mer oppmuntrende forslag enn hva Simen1 hadde ( mange takk uansett! ), - så kan jeg bare glemme denne løsningen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hva med bærbar PC med USB2.0 TV-kort, og et ok høytalersett. Og i tillegg ha eternett plugg eller trådløst og TV-kabel-uttak i hvert rom. Da kan du bare ta med PC'n dit du går og høre og de på det du vil hvor som helst i huset. Eller så kan du abbonere på WebTV og se NRK/TV2-produserte programmer "hvor som helt når som helst" (slagordet til TV2) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå