Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 jeg har kjøpt meg ny maskin med Athlon64 xp3000 , epox socket 754 hk og corsair ll xms pc3200 ddr-dimm ram.. alt dette skal passe sammen, men når jeg skal starte den kommer der C1 error på hovedkort error displayet, som betyr memory module inserted incorrectly, eller memory compatibility problem, eller memory module damaged, tviler på minnet er skadet, tror heller noe annet er feil, men noen som har en anelse om hva ? har startet opp med 1 ram brikke , og testet begge slottene, av å til nekter den til å med å starte, noen som vet hva feilen kan være ? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 beklager å bumpe men jeg trenger et svar! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Har du mulighet til det: prøv minnebrikkene på et annet hovedkort og prøv andre minnebrikker i 754-hovedkortet. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 har testet begge brikkene, de funket utmerket.. har ikke anelse om hva som er galt Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Om minnet funker i en annen maskin er det muligens HK'et ditt som tok kvelden. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 tok kvelden var vell å ta hardt i.. det starter jo å sier at feilen er minne, så det lever, bare litt hemmet Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Testa andre brikker i ditt hk? Det kan rett og slett väre minnebrikkene som er inkompatible med HK. Jeg mener å ha lest noe om at 64bits cpuene krever registred minne, uten at jeg er helt sikker på det. Pröv iallefall å se om du får lånt noen andre brikker å teste på ditt HK. Mvh Raimo Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Testa andre brikker i ditt hk? Det kan rett og slett väre minnebrikkene som er inkompatible med HK. Jeg mener å ha lest noe om at 64bits cpuene krever registred minne, uten at jeg er helt sikker på det. Pröv iallefall å se om du får lånt noen andre brikker å teste på ditt HK. Mvh Raimo Godt Poeng, test det Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Sånn for orden skuld kan du resette CMOS data.... øke spenningen på RAM med etpar tideler. (Til DDR RAM Voltage 2,8V). Bruk ikke for stram timing (for å komme igang) 2,5 3 3 8 ....forsøksvis. Edit: Dårleg med erfaring her siden minnekontrolleren sitter i CPU. Mulig du har noen indstillinger der? Nei denne skal ikke ha reg. minne. Det er den på 939 940 socet hvis jeg ikke har hørt feil. Endret 29. desember 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 hvordan kan jeg liksom skifte timings uten at maskinen kommer til bios ? den bare piper å sier at det er noe feil med minne Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 det viste seg at rammen faktisk ikke var kompatibel, TROSS i att komplett listet denne rammen under både hovedkortet mitt, og prossessoren, jeg sitter nå med en Athlon64 prossessor, radeon 9800XT, og 256 mb pc2100 ram, den funket fint, å jeg er sånn passe forbanna på komplett.. har jeg nå krav på noen erstatning ? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Unskyld Men siden jeg er innpå: Sjekk ihvertfall at CPU-vifta står til rett kontakt. Sett at feilmeldingen er feil Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 unskyld.. men sett at jeg har fikset problemet.. til de grader 256 ram er å fikse.. men tilbake til min plan for å få litt igjen for de to ekstra ukene me venting før jeg får ny ram.. kan jeg kreve noe fra komplett i og med at de sendte meg en giga med ukompatibel ram, som de selv sier på siden sin at er kompatibel ? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 de sier foresten og at psu'en som jeg fikk skulle være 430 watt i spesifikasjoner, men den er bare 300, som der står i overskriften, bare jeg som finner mange feil med komplett ? kabinettet var et inwin x series 710, de sier 300 i overskriften, og 430 i spesifikasjonene har jeg muligheten til å få en form for erstatning pga at jeg kjøpte feil og tapte mye tid pga feil på deres side, vist ikke det er hovedkortet mitt som bare nekter å ta imot rammen, noe som fortsatt er deres feil. jeg ser ikke akkurat fram til to uker med 256 pc2100 ram Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 de sier foresten og at psu'en som jeg fikk skulle være 430 watt i spesifikasjoner, men den er bare 300, som der står i overskriften, bare jeg som finner mange feil med komplett ?kabinettet var et inwin x series 710, de sier 300 i overskriften, og 430 i spesifikasjonene har jeg muligheten til å få en form for erstatning pga at jeg kjøpte feil og tapte mye tid pga feil på deres side, vist ikke det er hovedkortet mitt som bare nekter å ta imot rammen, noe som fortsatt er deres feil. jeg ser ikke akkurat fram til to uker med 256 pc2100 ram Det er ett 300w psu, men den den trenger en stikkontakt som kan tåle en belastning på 430w pga at den trekker mere i startøyeblikket. Veit ikke hvorfor de opplyser det, men det står "strømtilførsel: 430W" og ikke "strømforsyning: 300w" Og det med minnet hadde du funnet ut hvis du hadde giddi og lest litt om Athlon64 systemet istedet for bare å stole blindt på komplett. Det er de gangene de og tar feil ang ting. Hadde du f. eks. spurt her hadde du fått vite det at Athlon64 er veldig kresen på minne og trenger ECC REG. ram Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Hadde du f. eks. spurt her hadde du fått vite det at Athlon64 er veldig kresen på minne og trenger ECC REG. ram Jo! Det virker fint med en TwinMOS non-ECC PC2100 CL2 brikke. Forøvrig... Jeg bør kunne stole mer eller mindre blindt på komplett, de burde vite hva de driver med. Jeg har i tilleg postet her om maskinen min, for å forsikre meg om at ting passer, Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hadde du f. eks. spurt her hadde du fått vite det at Athlon64 er veldig kresen på minne og trenger ECC REG. ram Athlon FX og Opteron trenger ECC / REG minne. Ikke Athlon64. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 nå har jeg gjort mye søking på google og kom fram til at jeg trenger NON-ECC ram.. IKKE ECC ram som traskas sier.. dvs ikke komplett sin feil.. min feil men de presterte å ikke sende musen og tastaturet jeg bestilte ! men det gir jeg egentli ****** i .. kan bestille senere en gang.. men nå har det seg sånn at jeg låner en 256 brikke med pc2100 ram mens jeg venter på å sende tilbake rammen min.. men han jeg lånte 256 låner nå min giga med ram, og han må ha tibake 256'en vist jeg sender tilbake den gigaen, dvs 2 uker uten pc for meg.. noen forslag til hva jeg kan gjøre ? kan jeg bestille ny ram, og vente 13 dager så sende tilbake gamlerammen i forbindelse med angreretten ? hvordan funker det der ? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Denne nye problemstillingen din kan det være lurt å lage en ny tråd i Webshoperfaringer. Selv ville jeg kjøpt mere ram i nærmeste og raskeste shop til billigst penge. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 nå har det komt NYE problemer.. nå låner jeg 256 pc2100 ram med en i familien, og han låner mine 2x512. så tenkte jeg jeg skulle låne litt ram med en annen, og levere tilbake 256'en, og returnere de to 512'ene.. så jeg tok ut den pc2100 som funket, og satt i den nye pc2700 512 mb rammen.. det funket ikke.. ram error, så satt jeg i den gamle som funket, og nå funker ikke den heller.. samme error ! har jeg herpa den gamle rammen da ? er kansje det jeg har gjort.. men jeg vil ikke inse det det er dårlig nytt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå