Gå til innhold

Hvorfor Powercolor?

Fredrik

Anbefalte innlegg

Ser at mange anbefaler Powercolor for sin lave pris og så erstatte den visstnok elendige kjøleren (vet ikke om dette er utbedret)

Men sånn som jeg har kikket på det så virker ikke dette lønnsomt akuratt...

Se her

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail 2695,-

Porto fra komplett: 110,-

+

Zalman GPU-kjøler, Heatpipe 235,-

Porto fra microplex: 134.50

Total: 3174.50,-

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail 2774.59,-

Porto fra komplett: fortsatt 110,-

Total: 2884.59,-

Har ikke Sapphire fullgode kjølere? Og man mister vel garantien for å pelle av kjøler på Powercolor?

Så jeg ser ikke helt vitsen

NB: Jeg laget denne posten fordi jeg lurer! Så vær så snill, om jeg tar feil, rett på meg, ikke angrip meg. Dette virker bare litt rart.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putter du på en zalman heatpipe så får du jo et kort du kan klokke mye lengre enn et shapphire kort med orginal kjøler.

Syntes det er veldig rart at "alle" powercolor viftene ryker, mener shapphire har akkurat samme kjøle løsning...

Og ja, man mister garantien hvis man plukker på den orginale kjøleren på kortet...

Lenke til kommentar
Putter du på en zalman heatpipe så får du jo et kort du kan klokke mye lengre enn et shapphire kort med orginal kjøler.

Syntes det er veldig rart at "alle" powercolor viftene ryker, mener shapphire har akkurat samme kjøle løsning...

Og ja, man mister garantien hvis man plukker på den orginale kjøleren på kortet...

Det er jo sant... Hmmm.. Det frister med Asus Radeon 9600XT her... Ikke for dyrt og bra kjøling etter hva tester viser

Lenke til kommentar
har dere ikke skjønnt det?, powercolor viftene er akuratt de samme som de på sapphire bare at mange flere har powercolor og da når en vifte ryker så sier de ifra, men nesten ingen som har sapphire og da hører vi lite om deres vifter

Sikker på at flere har powercolor? Har de solgt så mye her i Norge?

Lenke til kommentar
Klart, hvis du virkelig skal ha en _bra_ orginal kjøler går du for Hercules. Er litt dyrt men :\ Fikk Hercules 9800PRO til jul selv :D

Oh my, rått... Det hadde ikke gjort noe.. Jeg tok ikke med Hercules siden jeg synes prisforskjellen er såpass stor. Vet det er veldig gode kort :)

Lenke til kommentar
Klart, hvis du virkelig skal ha en _bra_ orginal kjøler går du for Hercules. Er litt dyrt men :\ Fikk Hercules 9800PRO til jul selv :D

Oh my, rått... Det hadde ikke gjort noe.. Jeg tok ikke med Hercules siden jeg synes prisforskjellen er såpass stor. Vet det er veldig gode kort :)

Hehe.. Skjønner deg godt ;)

Lenke til kommentar

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail  2695,- 

Porto fra komplett: 110,-

+

Zalman GPU-kjøler, Heatpipe 235,-

Porto fra microplex: 134.50

Total: 3174.50,-

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail  2774.59,-

Porto fra komplett: fortsatt 110,-

Total: 2884.59,-

Takk.

Med kombinasjonen PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB, og Zalman GPU-kjøler, har du jo et "Ultimate Edition" kort. Dvs. med passiv kjøleløsning.

Sapphire sitt UE kort koster 3453,- hos komplett + frakt. Kommer nok billigere og like bra ut hvis du setter på "heatpipen" selv ja.

Lenke til kommentar

Interessant diskusjon

legger ved et par linker til tester av de to kortene som bør si det meste. De er fra Samme testside så de bør gi en god pekepinn.

Hvis disse kortene har samme kjøler bør det jo ikke være tvil om at Powercolor har en mye dårligere løsning

http://www.vr-zone.com/reviews/PowerColor/9800Pro/page10.htm

http://www.vr-zone.com/reviews/Sapphire/9800Pro/page10.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...