ZoRaC Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Har et textarea som jeg bruker slik: <textarea name="aTextArea" id="aTextArea" rows=40 cols=100 <?php include '../../venner.htm'; ?> </textarea> Når jeg tar submit gjør jeg dette: $file = fopen("../../venner.htm", "w"); fwrite($file, $_POST['aTextArea']); fclose($file); Problemet er at når jeg skriver til 'venner.htm' blir det et ekstra linjeskift mellom hver linje i tillegg til at den "slenger på" "\" foran ". Å ta "unlink" på 'venner.htm' for så å skrive på nytt gir ingen forskjell. Noen ideer? Endret 29. desember 2003 av ZoRaC Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 har samme problemet jeg på slike ting, så et sted hvor man fikk det vekk.. men glemte å huske det dette trenger man svar på Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 det kan være en windows-linjeskift ting, prøv følgende: $_POST['aTextArea'] = str_replace("\r\n","\n",$_POST['aTextArea']); før du gjør noe mer med variabelen. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 For å overføre slike data så må man ha noe å avgrense disse med. Derfor så setter PHP på slashes for å unngå at tegnene har noen spesiell mening. Det er også laget en pen funksjon for å fjerne disse $file = fopen("../../venner.htm", "w"); fwrite($file, stripslashes($_POST['aTextArea'])); fclose($file); Håper det hjelper. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Takk begge 2! Det løste problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå