Gå til innhold

Hvorfor ser den så forferdelig ut

Anbefalte innlegg

Har nå laget et førsteutkast av siden min. LINK Visst dere åpner siden i ie, så ser den helt normal ut(selfølgelig fordi den er beregnet på ie..), men går dere over til mozilla så ser den ret og slett hel for j'ævlig ut. Det er akkurat som om den ikke vil laste inn div'ene i det hele tatt! Noen som har tips å komme med for at jeg kan utbedre utseende til den i mozilla? (har ikke prøvd den i opera, men den ser sikkert ikke bedre ut der heller..)

ps. preload script av alle bilder er på vei, men jeg har desverre ikke kommet så langt.

Takker for alle tips.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du sammenligner css-fila di med w3.org sine spesifikasjoner, finner du ut at syntaksen er

element {

egenskap: verdi enhet;

}

Det er ikke mulig å bruke = istedet for :, og quotes skal heller ikke brukes så flittig som du har brukt dem.

Tusen tusen takk for hjelpen! Dette var det som gjorde susen..litt mere finpuss nå, så blir det bra. Sånne ting som = istedet for ; , er ting som du ikke legger merke til så lett når det begynner å bli sent på kvelden :thumbup: .. takker.

Lenke til kommentar

Skifter litt emne her..(der er min post, så det må vel være lov..;))

cfenzo nemnte dette til meg en i en tidligere post:

Doctype og Character Encoding er PÅKREVD!!!

Hva betyr dette egentlig? Jeg har aldri vært borti dette før..kan noen forklare meg dette?

Lenke til kommentar

Doctype forteller browseren hva slags dokument det er snakk om - HTML versjonX Strict/transitional, XHTML versjonX osv..

Doctype er jeg mer usikker på. Vet hva det går ut på, men der er det slutt ;)

Disse tingene er ikke "PÅKREVD". 99,9% av alle nettlesere i dag finner det ut selv. Men skal man følge reglene til punkt og prikke så må de være med.

Lenke til kommentar
Jo, de er påkrevd Loomy, ellers vet ikke nettleseren hvordan innholdet skal tolkes. Noe som ofte fører til at utgåtte attributer virker, osv.

Les mer her.

Nå svarer vel Loomy på om de er "påkrevd" eller påkrevd.....

Og jeg motsier han, siden nettlesere kan komme til å tolke htmlen annerledes uten doctype. Et eksempel er <td height="">.

Lenke til kommentar
Har nå laget et førsteutkast av siden min. LINK Visst dere åpner siden i ie, så ser den helt normal ut(selfølgelig fordi den er beregnet på ie..), men går dere over til mozilla så ser den ret og slett hel for j'ævlig ut. Det er akkurat som om den ikke vil laste inn div'ene i det hele tatt! Noen som har tips å komme med for at jeg kan utbedre utseende til den i mozilla? (har ikke prøvd den i opera, men den ser sikkert ikke bedre ut der heller..)

ps. preload script av alle bilder er på vei, men jeg har desverre ikke kommet så langt.

Takker for alle tips.

hvordan fungerer preload ?

sjekk denne (=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...