Gå til innhold

Bussjåfører er mer utsatt en privatbilsjåfører. Nå vil havarikommisjonen ha sikrere busser [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bare snevre seg inn på sjåførplassen når det åpenbart er mer som bør gjøres.

Ta for eksempel beltepåbudet for sittende passasjerer, men det er helt greit å stå fullstendig usikret..

Andre ting som bør sees på er:

- Av/på-stigning (der de fleste personskader i/ved buss oppstår)

- Myke trafikkanter (kameraer på alle sider)

- Bredde og overheng bak og framme (ofte skyldes materielle skader bredde og svingradius)

- Passasjersikkerhet ved kollisjoner (gods og folk som fyker framover i bussen og treffer andre)

- Brannsikkerhet, spesielt i store langturbusser. (Materialvalg, hurtigåpnede nødutganger etc)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...