Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Hvorfor i svarte helvete skal folk nekte meg å dra på hytta langt ute i skogen helt for seg selv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
failern skrev (16 timer siden):

Dette er jo bare piss. For det første så startet Kina med å late som om ingenting var galt. For det andre har du aldri noen garanti for at en autoritær stat gjør de rette tiltakene. 

Dessverre er det riktig at autoritære ensrettede stater har bedre kontroll enn europeiske og amerikanske demokratier.

Det betyr jo ikke at Diktaturer er kult forde, men de har mer pisk og kontroll enn oss..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

To innlegg er fjernet. Vennligst ikke gå til angrep på meddebatanter, men heller temaet i tråden. 

Kommentarer tas på PM. 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (19 timer siden):

Når folk ikke evner å bare la være å dra på den jævla hytta si, så blir det dessverre slik. Sier mer om de tilbakestående hyttefolka, når regjeringen må gjøre det forbudt å dra på hytta.....! 

Regner med at det også blir straffbart for bygdefolk å besøke Oslo og andre byer fremover, og at dette vil håndheves like strengt som hyttereglene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (6 minutter siden):

Regner med at det også blir straffbart for bygdefolk å besøke Oslo og andre byer fremover, og at dette vil håndheves like strengt som hyttereglene.

Det er vel ingen bygdefolk som besøker Oslo frivillig????

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (40 minutter siden):

Det er vel ingen bygdefolk som besøker Oslo frivillig????

Du ville nok bli overrasket. Selv om kulturtilbud og mange butikker er stengt har vi fortsatt plenty av horer og dop. For mange bygdefolk er heller ikke frykten for byen så stor at det hindrer dem fra å besøke slektninger og venner.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (59 minutter siden):

Du ville nok bli overrasket. Selv om kulturtilbud og mange butikker er stengt har vi fortsatt plenty av horer og dop. For mange bygdefolk er heller ikke frykten for byen så stor at det hindrer dem fra å besøke slektninger og venner.

Horer og dop må man ikke til Oslo for å få, du trenger bare noe som kalles en mobiltelefon...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Horer og dop må man ikke til Oslo for å få, du trenger bare noe som kalles en mobiltelefon...

Er det sant (kan du poste tlfnr på PM)? Nei, da forstår ikke jeg heller hvorfor noen skulle komme. Sikkert ingen utenbysfra i byen nå.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (2 timer siden):

Så hvis heimvernet faktisk skulle komme, så er det bare å si at man ikke har overnattet?

det kommer an på tidspunktet. Ser de deg i hytta kl. 03 om natta får du et troverdighetsproblem. Du kan selvsagt fortsette å nekte, men tror ikke du blir trodd om det havner i rettsalen.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (36 minutter siden):

Er det sant (kan du poste tlfnr på PM)? Nei, da forstår ikke jeg heller hvorfor noen skulle komme. Sikkert ingen utenbysfra i byen nå.

De som karer seg til Oslo er isåfall gamle gubber som ikke forstår hvordan han bruker mobiltelefonen...

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mr.M said:

det kommer an på tidspunktet. Ser de deg i hytta kl. 03 om natta får du et troverdighetsproblem. Du kan selvsagt fortsette å nekte, men tror ikke du blir trodd om det havner i rettsalen.

Men hva skjer da om de tror noen er på hytta, men egentlig så er det ingen der eller de som er der har lov til å være der og åpner ikke døren tidsnok?

Allerede nå begynner media å spørre om man har gått for langt. Hvis vi begynner å høre historier om hytter som får døren sin ødelagt og blir ransaket, så vil de nok miste all støtte.

Tror det blir mye syting fra sinte ordførere, men ingenting vil skje i praksis.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (25 minutter siden):

Tror du oppriktig at alle som kommer til Oslo nå er folk som bor her? (Pluss de du nevner, da ?)

Nå så tror jeg Oslo er det siste stedet folk vil være om de ikke bor der... Ikke noe vondt ment til Oslofolket.

Når det gjelder narkotika så lurer jeg på hvor lang tid med stengte grenser det tar før panikken i nålparken starter, får håpe LAR funker....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Camlon skrev (8 minutter siden):

Men hva skjer da om de tror noen er på hytta, men egentlig så er det ingen der eller de som er der har lov til å være der og åpner ikke døren tidsnok?

Allerede nå begynner media å spørre om man har gått for langt. Hvis vi begynner å høre historier om hytter som får døren sin ødelagt og blir ransaket, så vil de nok miste all støtte.

Tror det blir mye syting fra sinte ordførere, men ingenting vil skje i praksis.

det er ikke så innviklet. følg vanlig sunn fornuft.

det vil kanskje dukke opp saker, fordi noen kverulerer og skal teste hvor langt de kan tøye det. Og rettsapparatet kan da bli nødt til å statuere eksempel.

Intensjon i bestemmelsen er å la folk foreta korte turer til hytta, uten overnatting. Personlig vil jeg mene at man forlater stedet før kl. 00 midnatt. Blir du iaktatt å ha vært der fra ene dagen til neste, enten du har sovet eller ei, så mener jeg du har brutt forskriften.

Med mindre noen kludrer det til for seg selv, tror jeg dette vil gå smooth.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Ikke noe vondt ment til Oslofolket.

Neida, jeg skjønner at du liker dem når de kommer til bygda på overnatting.

På det andre punktet virker det som det du kaller "nålparken" funker bedre enn LAR akkurat nå, når halvparten av de ansatte på OUS er i karantene.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (14 minutter siden):

Neida, jeg skjønner at du liker dem når de kommer til bygda på overnatting.

På det andre punktet virker det som det du kaller "nålparken" funker bedre enn LAR akkurat nå, når halvparten av de ansatte på OUS er i karantene.

Jeg vet ikke tilstandene til ulike Lar folk... Men igjen om de har mobiltelefonen og klarer å bruke den, så tror jeg det går å fornye meds og resepter via mobil så lenge de har saken i orden..

Men jeg vet ikke hvordan dette fungerer, jeg har aldri sett noen freaks på apoteket typ.. 

De må vel være fleksible også, så ikke folket blir altfor sjuke...

Noe av det de tar fås iallefall på Apoteket.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke tilstandene til ulike Lar folk... Men igjen om de har mobiltelefonen og klarer å bruke den, så tror jeg det går å fornye meds via mobil..

Poenget var uansett at det fortsatt er bygdefolk som kommer til byen, tro det eller ei.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...