ProphetSe7en Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Trenger litt hjelp fra dere som kjenner Fiken godt Jeg har en pågående jobb der det handles inn en del materialer underveis. Har avtalt å sende en akonto faktura til kunden, men etter hva jeg forstår så skal en ikke fakturere mva før jobben er fullført. Så resterende beløp + mva for det hele blir fakturert på en sluttfaktura. Men hvordan opprettes en akonto faktura i fiken der en utelater mva? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 17. mars 2020 Del Skrevet 17. mars 2020 Kan du løse det slik det er skissert her ? Jeg stusser litt på det du sier om mva, men jeg er ingen ekspert på dette. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 6. april 2020 Forfatter Del Skrevet 6. april 2020 Angående mva så fant jeg den infoen her: https://hjelp.conta.no/kunnskapssidene/fakturering/forskuddsfaktura-og-akonto-faktura/ Der står det at en ikke kan fakturere mva før jobben er fullført. Finner dessverre ikke tilsvarende valg i Fiken Sitat Det er ulovlig å fakturere merverdiavgift på en jobb som ikke er utført. Derfor skal ikke forskuddsfakturaer ha MVA. Du skal i stedet bruke valget 0% FRITATT i nedtrekksmenyen i Conta Faktura. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 6. april 2020 Del Skrevet 6. april 2020 Du kan velge fritatt i stedet for 25% i fiken også? Det kan i hvert fall jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå