steff1m Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Hei, tenker å oppgradere cpu, ram og hovedkort og lurer på om dette ser greit ut: https://www.komplett.no/wishlist/shared/d2121400-061c-45a1-8a99-fa2f80d6baab Tar også mot tips på luftkjøler til cpu Har ikke noe budsjett, men vil helst holde meg under 10k. Tar med følgende fra nåværende pc: 1080ti EVO 750 PSU Samsung 960 EV0 250gb Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Ser nice ut det, men ingen garanti for at hovedkortet er oppdatert med BIOS og fungerer med CPUen ut av boksen. Lenke til kommentar
steff1m Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2020 Tobeass skrev (3 timer siden): Ser nice ut det, men ingen garanti for at hovedkortet er oppdatert med BIOS og fungerer med CPUen ut av boksen. Takk for svar! Hva gjør jeg om BIOS ikke er oppdatert? Mulig å oppdatere selv? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Version 1201 eller nyere bør du ha for å slippe problemer, har den eldre en det er ikke sikkert du kommer i bios en gang, kan jo prøve med en rambrikke og fjerne alt som ikke er nødvendig for bios oppdatering ellers må du ha eldre cpu. Lenke til kommentar
RaveX Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg har samme hk kjøpt før jul. Kjøpte også en 3950x, og jeg trengte ikke å oppdatere bios. Husker ikke versjonen som ligger på mitt kort, men har vanskelig for å tro at ett kort som er solgt senere vil ha en eldre bios. Så sannsynligvis virker det. Hvis ikke trenger du en eldre CPU for å få den til å boote og oppdatere bios før du kan bruke prosessoren du skal kjøpe. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Dette var nok et større problem før. Det er sannsynligvis nyere kort på lager nå. Komplett pleier ikke å bestille abnorme mengder i slengen, så det er sannsynligvis greit for din del. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Asus ROG Strix B450-F Gaming hovedkort er vel et bedre kjøp. Luftkjøler følger vel med cpu, men her er en bra: Noctua NH-U12S SE-AM4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå