Roedthaarogfregner Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Har hatt et ørlite uhell med laptopen min. Indre komponenter virker det som virker, så jeg har fått backet opp filer, men ytre... er den noe smadret. Nå er det aktuelt å sende den til verksted. Er det noen ting jeg burde ha gjort før jeg sender den fra meg? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Passord ved innlogging Om noen ytre deler byttes så vil verksted bare sjekke at alt funker.. Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 16. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2020 Tenkte du her å fjerne passord/lage en bruker uten, eller å legge inn? Hilsen litt treig OP. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Maskin bør være åpen for verkstedfolk Om ikke du har passord for komma inn så greit det. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Ja, det viktigste er at de har tilgang til maskinen som er dokumentert hvis du ikke fjerner passord sånn at de kan teste at alt er iorden etter reparasjon, ellers får du fort tilbake maskinen etter reparasjon enten fordi den ikke er fikset eller at den ikke er testet ordentlig p.g.a manglende tilgang. Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2020 Takk for hjelp! Da er maskina sendt til verksted, så gjenstår det å se hva de gjør der. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. mars 2020 Del Skrevet 18. mars 2020 (endret) Det er egentlig relativt lett å teste maskinen med en Live Linux via USB så lenge de kan boote det og du ikke har noe passord på BIOS/bootopsjoner, men de får ikke testet maskinen i det oppstettet du normalt kjører den i om noe av problemet ligger der. Kommer jo litt an på hva du vil ha fikset og sjekket målt opp mot privatliv. Antar problemstillingen har skjedd ørten ganger før for servicefolkene så om det er veldig nødvendig får du vel en forespørsel. Det kan jo ligge relativt personlige og konfidensielle ting på maskinen, så det blir jo en vurderingssak i hvert tilfelle. En kan jo alltids flytte over dette først. Endret 19. mars 2020 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå