magb Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 (endret) Hei! Har over 100.000kr på en aksjesparekonto hos dnb, det vil si pengene står ikke på konto men er investert i enkeltaskjer og fond. Har nå fått årlig gebyr på 400kr for vps konto. Stemmer det at man må betale gebyr når man har investert over 100.000kr hos Dnb? Selv på Ask? Edit: Er det så enkelt som at enkeltaskjer verdi over 100.000kr = 400kr årlig gebyr? Endret 16. mars 2020 av magb Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Det stemmer. Du må ha VPS for å handle, sjølv om det er i ein ASK. Du kan for øvrig føre den utgifta på skattemeldinga og få litt redusert skatt. https://www.skatteetaten.no/nn/person/skatt/skattemelding/finn-post/3/3/7/5/ Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 19. mars 2020 Del Skrevet 19. mars 2020 For eit par år sidan måtte eg plutseleg betale gebyr for Vps-konto i Sparebanken Vest etter at aksjane hadde gått opp og komme over 100k. Då mista dei meg som kunde. Eg har aksjesparekonto i Sbanken. Null gebyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå