Gå til innhold

GF4 MX440 vs GF3 ti200 vs GF2ti500

Anbefalte innlegg

Først av alt, til dere som argumenterer for at GeForce3 Ti/200 først vil vise sin styrke vs GF4MX i DX8-titler: Max Payne er DX8-basert, og GF4MX460 er faktisk fullt på høyde med GF3 Ti/200 i dette spillet, faktisk ørlite raskere.

Nå tok denne diskusjon en litt annen vending plutselig, for utgangspunktet i diskusjonen var hvorvidt GeForce4 MX er noe særlig ytelsesmessig. Og som jeg har vist, er GeForce4 MX460 fullt på høyde med GeForce3 Ti/200 på dette området.

At GeForce3/GeForce4 4x00 er arkitekturmessig overlegne GF4 MX er det jo ingen som helst tvil om. Jeg misliker også sterkt at NVIDIA benytter GF4-navnet på de nye MX-modellene - de burde hett GeForce2MX Ultra, eller noe i den duren. Men så var det dette med markedsføringseffekten da. Det ruler litt mer med GF4 liksom :smile:

Så lenge det faktisk finnes toppmodeller som GeForce4 4x00/Radeon 8500 der ute, tviler jeg sterkt på at spillutviklerne frastår fra å utvikle spill som støtter de mest avanserte funksjonene. Slik har det jo vært i alle år. Det har alltid vært toppmodeller som folk flest ikke har hatt råd til, men spill-utviklingen har nå gått sin gang likevel :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-03-07 11:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...