Gjest 1ab18...d94 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg kjører budbil, og samler alle kvitteringene for drivstoff i en konvelutt. Disse leverer jeg til sjefen, som gjerne er litt treg på utbetalinger. I januar oppdaget jeg at utbetaling fra høsten 2019 ikke stemte overens med eget regnskap, og da jeg gikk gjennom bildene av kvitteringene (jeg tar alltid bilder av alle kvitteringer), så var det to stykker som ikke var betalt ut. Sjefen sier nå at hun ikke finner dem, og hun ikke vet hva hun skal gjøre. Er det nok at jeg har tatt bilde av kvitteringene + kan vise til utskrift på kontoen min at de regnes som godkjente? Skal nevnes at tidspunkt på kvitteringene viser at jeg var på jobb de aktuelle dagene. Er det evt regler/lover jeg kan vise til? Anonymous poster hash: 1ab18...d94 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Regnskapsmessig så burde bildene holde, er kun det jeg leverer når jeg leverer utleggene mine på jobb. Lenke til kommentar
Gjest 5e5e9...920 Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Gjest 1ab18...d94 skrev (8 timer siden): Jeg kjører budbil, og samler alle kvitteringene for drivstoff i en konvelutt. Disse leverer jeg til sjefen, som gjerne er litt treg på utbetalinger. I januar oppdaget jeg at utbetaling fra høsten 2019 ikke stemte overens med eget regnskap, og da jeg gikk gjennom bildene av kvitteringene (jeg tar alltid bilder av alle kvitteringer), så var det to stykker som ikke var betalt ut. Sjefen sier nå at hun ikke finner dem, og hun ikke vet hva hun skal gjøre. Er det nok at jeg har tatt bilde av kvitteringene + kan vise til utskrift på kontoen min at de regnes som godkjente? Skal nevnes at tidspunkt på kvitteringene viser at jeg var på jobb de aktuelle dagene. Er det evt regler/lover jeg kan vise til? Anonymous poster hash: 1ab18...d94 Det burde holde i lange baner. Anonymous poster hash: 5e5e9...920 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 15. mars 2020 Del Skrevet 15. mars 2020 Hos oss(hotell/restaurant) bruker mange av forretningskundene en app og tar bilde av kvitteringen og legger igjen papirkopien. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg er ikke jurist så jeg vet ikke eventuelle paragrafer det gjelder, men det skjedde en lovendring for noen år tilbake som gjorde at regnskapsførere ikke lenger var pålagt å ha originale papirbilag; det holdt med digitale bilag (PDF-filer, bilder, etc.). Noen regnskapsførere holder antakelig fortsatt på gamle rutiner og vil fortsatt ha papirbilag så til syvende og sist er det jo regnskapsfører som bestemmer hvordan de vil jobbe, men generelt sett er det ikke lenger påkrevd å ha originale papirbilag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 Det er lenge siden vi sluttet å levere papirbilag for reiser etc, alt leveres som pdf gjennom nettside eller app. Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 16. mars 2020 Del Skrevet 16. mars 2020 "VI" er litt utstrakt, men til TS så holder dette helt fint. Hvis Regnskapsfører og daglig leder kombinert gjør det gammeldags med papir så er det ikke verre enn å skrive ut bildet på papir :) har du transaksjonen på det også så har du allerede dokumentert mer enn hva 99% av hva andre dokumenterer på utlegg. Så du står på trygg grunn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå