^fmj Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Jeg spør her da det er ingen hast og jeg antar at å komme i kontakt med Apollo akkurat nå ikke er gjort på fem minutter. Det gjelder en pakkereise som er bestilt med avreise i juli, Apollo krever i utgangspunktet 500 kroner per person i avbestillingsavgift. Men jeg har lest meg frem til følgende paragraf: § 22.Avbestilling av pakkereisen uten gebyr Den reisende har rett til å avbestille pakkereisen før den begynner, uten å betale gebyr, dersom det inntreffer uunngåelige og ekstraordinære omstendigheter på bestemmelsesstedet eller i umiddelbar nærhet av dette som i vesentlig grad vil påvirke gjennomføringen av pakkereisen, eller transporten av personer til bestemmelsesstedet. Ingen kan spå hvordan ting ser ut i juli, men alle indikasjoner tyder jo på at utbruddet ikke er over på dette tidspunktet og da må vel pakkereiseloven kunne benyttes for å unngå gebyret til Apollo? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Kan alltids ta kontakt nå, men tror nok du må vente til juni før du kan få tilbake alle pengene ifølge loven Er en lignende sak i Juss om et bryllup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå