Gå til innhold

Biltrafikken i de største byene faller betydelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil nå skje en ganske stor reduksjon i utslippene av CO2 i Europa og Nord-Amerika. Det blir spennende å se om dette vil ha noen betydning for klima og for temperaturen feks hvor iskanten befinner seg. (CO2-konsentrasjonen er ujevnt fordelt over jordkloden, nå vil CO2-konsentrasjonen i Europa trolig bli lavere).

Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet mye større fall enn 7-12%, hvorfor falt det ikke mer?

@Lab Roy Sammenhengen er ikke så direkte at man kan se direkte klimaendringer med en gang. Du tenker sikkert på vær og ikke klima. Klima er gjennomsnittsvær over en lang periode, typisk 30 år. CO2-konsentrasjonen på så kort sikt som <1 år styres også i stor grad av sesonger.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg tror reduksjonene blir forsvinnende lite. Vi forbruker mer energi i hjemmene våre, og forsyninger må tas igjen etterpå. Akkurat nå så sparer vi sikkert inn til noen få dager med "freebies" før vi er back on track til det økologiske marerittet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (37 minutter siden):

Jeg tror reduksjonene blir forsvinnende lite. Vi forbruker mer energi i hjemmene våre, og forsyninger må tas igjen etterpå. Akkurat nå så sparer vi sikkert inn til noen få dager med "freebies" før vi er back on track til det økologiske marerittet.

Syntes det er mareritt nok med smittefaren.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal jeg måtte velge?

Du kan ikke velge , vi må nok leve med marerittene våre selv og jeg har andre mareritt enn klimautfordringer. Dette er en relativt lite dødelig virus. Det finnes verre. Tror dette kan være en viktig vekker for menneskeheten. At vi ikke har bedre beredskap og smittevernutstyr er en vekker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (11 timer siden):

Jeg hadde ventet mye større fall enn 7-12%, hvorfor falt det ikke mer?

Kanskje en kombinasjon av at mange har jobber med lav smitterisiko mens andre ikke har kommet skikkelig i gang med tiltak ennå? Dessuten har du jo de som *må* jobbe, sånn som helsevesen, kritisk infrastruktur, daglivare..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...