slowcooler Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Har bestemt meg for å teste free bsd, og lurer på hvilken distro man skal bruke på pc. Er det den som heter i386? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Takker for raskt svar. Holder på å laste ned den store fila nå, tar resten senere i kveld, tenker å teste i morra. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du trenger bare disk 1. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Altså, i386 er ingen distro, det er hvilken arch den funker på. Det finnes ingen distroer av freebsd siden freebsd er one and only. Men uansett, lykke til. Anbefaler deg å ta en titt på manualet, FreeBSD kan være vanskelig å få installert hvis man ikke har kjennskap til linux eller unix/bsd fra før. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Det var det jeg mente, egentlig. Fin oppklaring. Skal lese manualer, og kommer sikkert til å trenge noen dager, men ser på det som en utdannelse, kan komme godt med. Hva er Miniinnst.iso som ligger på freebsd-serveren? Noen som vet? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Miniinnst.iso er miniinstall, har installeren og nødvendige filer, men ikke stort mer. Du kan laste ned alt fra ftp underveis (du velger om den skal hente spesifikke pakker enten fra ftp-server eller cd), slik at du får oppdaterte filer. Jeg foretrekker mininstall, så laster jeg ned ports og slik fra oppdaterte servere. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Takker. Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 når du tror at i686 er en freebsd distro burde du ikke prøve å installere det engang. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 i386, ikke i686. Når du ikke vet forskjellen, bør ikke du gi råd. Han brukte distro i mangel på bedre uttrykk, går fint an å ha peiling på unix uten å kunne noe nevneverdig om prosessorarkitektur. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Alle utenom de som overhodet ikke har peiling forstod vel hva han mente i den første posten. Så fint når oppklarende poster fører til enda mer rot Godt at vi har fått presistert at i386 ikke er en distro, ellers kunne jo posteren ha risikert å installere mandrake fra FreeBSD cden. >puhh< Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Så lenge de fleste forstod hva han mente, så har vel ikke ordvalget så mye å si ? ;p Godt at vi har fått presistert at i386 ikke er en distro, ellers kunne jo posteren ha risikert å installere mandrake fra FreeBSD cden. >puhh< Hhaa Lenke til kommentar
xeon Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Nah.. Han kunne blitt opplyst og gått til www.slackware.com og lastet ned slack derfra Lenke til kommentar
bkak Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Nah.. Han kunne blitt opplyst og gått til www.slackware.com og lastet ned slack derfra Æsj, linux Og hva hvis han har en pc med opteron? OH NOES! Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 ' date='29/12/2003 : 20:51'] når du tror at i686 er en freebsd distro burde du ikke prøve å installere det engang. Hyggelig å se at mange morer seg på mine vegner med hensyn til mine manglende begrepskunskaper innen UNIX. Men hvis DET skulle være kriteriet for i det hele tatt å prøve, ville vel ikke særlig mange prøve noe annet enn Windowsxxxx. Kommer helt sikkert til å bruke mye tid på det, men det spiller ingen rolle for meg, om jeg bruker 1 mnd eller to. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 «i386» er ikke et UNIX-begrep, men en betegnelse på en type CPU-arkitektur. Selv Windows finnes jo for flere arkitekturer Men man blir vel ikke så eksponert for det før man titter på Linux eller *BSD, som er portet til svært mange typer arkitekturer. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Selv Windows finnes jo for flere arkitekturer Seriøst? Eller, når jeg tenker meg om, så tror jeg det var en NT-utgave(3.51 eller noe) som kjørte på PPC. Er det noen andre? Å ja, Windows CE. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Selv Windows finnes jo for flere arkitekturer Seriøst? Eller, når jeg tenker meg om, så tror jeg det var en NT-utgave(3.51 eller noe) som kjørte på PPC. Er det noen andre? Å ja, Windows CE. En x86-64-port er vel på krypende vei. Men så er vel også x86-64 en underarkitektur, og ikke en arkitektur, så da blir vel denne posten bortkastet egentlig. Hvorfor skriver jeg da videre? Ikke vet jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå