Gå til innhold

Free Bsd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, i386 er ingen distro, det er hvilken arch den funker på. Det finnes ingen distroer av freebsd siden freebsd er one and only. Men uansett, lykke til. Anbefaler deg å ta en titt på manualet, FreeBSD kan være vanskelig å få installert hvis man ikke har kjennskap til linux eller unix/bsd fra før.

Lenke til kommentar

Miniinnst.iso er miniinstall, har installeren og nødvendige filer, men ikke stort mer. Du kan laste ned alt fra ftp underveis (du velger om den skal hente spesifikke pakker enten fra ftp-server eller cd), slik at du får oppdaterte filer. Jeg foretrekker mininstall, så laster jeg ned ports og slik fra oppdaterte servere.

Lenke til kommentar

:laugh::laugh: Alle utenom de som overhodet ikke har peiling forstod vel hva han mente i den første posten. Så fint når oppklarende poster fører til enda mer rot :roll:

Godt at vi har fått presistert at i386 ikke er en distro, ellers kunne jo posteren ha risikert å installere mandrake fra FreeBSD cden. >puhh<

Lenke til kommentar
' date='29/12/2003 : 20:51'] når du tror at i686 er en freebsd distro burde du ikke prøve å installere det engang.

Hyggelig å se at mange morer seg på mine vegner med hensyn til mine manglende begrepskunskaper innen UNIX. Men hvis DET skulle være kriteriet for i det hele tatt å prøve, ville vel ikke særlig mange prøve noe annet enn Windowsxxxx. Kommer helt sikkert til å bruke mye tid på det, men det spiller ingen rolle for meg, om jeg bruker 1 mnd eller to.

Lenke til kommentar
Selv Windows finnes jo for flere arkitekturer :)

Seriøst?

Eller, når jeg tenker meg om, så tror jeg det var en NT-utgave(3.51 eller noe) som kjørte på PPC. Er det noen andre?

Å ja, Windows CE.

En x86-64-port er vel på krypende vei. Men så er vel også x86-64 en underarkitektur, og ikke en arkitektur, så da blir vel denne posten bortkastet egentlig. Hvorfor skriver jeg da videre? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...