eberland Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Er i julehelgen blitt en lykkelig eier av NEC ND-1300 Så kommer det evige tilbakevendende spørsmålet: Hva er bra med + standarden og hva er bra med - standarden ? Min egen private teori er: DVD-R til data DVD+R til film (selv om film bare er data som kan leses av en standalone DVD-spiller) Endret 29. desember 2003 av eberland Lenke til kommentar
Azton Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Mente å ha lest at det er standarder som forskjellige selskap har slått seg sammen om å lage.. F.eks sony og panasonic (to tilfeldige navn) lager DVD+R mens noen andre lager DVD-R..Er ikke sikker på dette, men tror jeg leste at det var slik. Vet ikke hva som er fordelen da Endret 30. desember 2003 av Azton Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Min egen private teori er:DVD-R til data DVD+R til film (selv om film bare er data som kan leses av en standalone DVD-spiller) Teorien din er feil. For +/-R-plater er -R noe mer kompatibelt med stuespillere, og derfor etter min mening bedre enn +R. For +/-RW-plater kan +RW være mer hensiktsmessig dersom du vil redigere filmen direkte på platen. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Hvis jeg ikke har hørt feil så skal man kunne på -RW legge noe inn, men så slette plata for å få mer inn, mens på +RW så kan man legge noe inn, så slippe å slette plata for å ha mer inn (hvis det er plass). På -R så kan man kopiere noe inn, men ikke legge til mer, og på +R så kan man legge noe inn, så legge til mer etterhvert. Mente å ha lest dette en plass på nettet, men får ikke pappen oppi hodet til å huske hvor, men er dette feil så si ifra. Ønsker ikke å lære bort feil, og så får jeg vite hva som er sant! Endret 30. desember 2003 av k_drey Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Alle R-plater (DVD +/- og CD) kan lagre noe på plata, for senere å utnytte den ledige plassen til å brenne mer inn på den. Det eneste man på passe på er å ikke "close disk". Alle RW-plater (DVD +/- og CD) kan lagre noe på plata, for senere å utnytte den ledige plassen til å brenne mer inn på den, eller slette innholdet og brenne på nytt. I teorien skal man kunne gjøre dette hundrevis av ganger, men oi praksis blir platene ripete og ubrukelige lenge før den tid. Dette er veldig kjekt om du har SVCD på harddisken og vil se den på TV'n med stasjonær DVD-spiller uten å svi av ~20 kr på en DVD-plate. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Lest litt her og der, men til trådstarter. kan denne hjelpe deg litt? http://www.dvdnett.no/html/article/22306546.html Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Alle R-plater (DVD +/- og CD) kan lagre noe på plata, for senere å utnytte den ledige plassen til å brenne mer inn på den. Det eneste man på passe på er å ikke "close disk". Alle RW-plater (DVD +/- og CD) kan lagre noe på plata, for senere å utnytte den ledige plassen til å brenne mer inn på den, eller slette innholdet og brenne på nytt. I teorien skal man kunne gjøre dette hundrevis av ganger, men oi praksis blir platene ripete og ubrukelige lenge før den tid. Dette er veldig kjekt om du har SVCD på harddisken og vil se den på TV'n med stasjonær DVD-spiller uten å svi av ~20 kr på en DVD-plate. var ikke helt rett det jeg sa, men her er det jeg mente iallfall. Litt ute i grøfta var jeg, men les om "DVD+R/RW" og om "etappe" i denne teksten, så ser du hva jeg egentlig mente! http://www.hjemmekino.no/guide/dvdopptak.asp Lenke til kommentar
eberland Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Har startet multisession på DVD-R, og lagt inn flere filer i etterkant. Men NERO gav en advarsel om at noen dvd-rom kunne bare lese første session... Kanskje jeg skulle brukt dvd+r? Planen er å ha en dynamisk backup av mp3 samlingen(kunne legge inn flere mapper etterhvert...) Ang "stuedvder" blir vel kompabiliteten bare bedre og bedre? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Har startet multisession på DVD-R, og lagt inn flere filer i etterkant.Men NERO gav en advarsel om at noen dvd-rom kunne bare lese første session... Kanskje jeg skulle brukt dvd+r? +R ville ikke gjort noe fra eller til i det tilfellet. Problemet er at det ikke finnes noen spesifikk standard for hvordan multisession-plater skal brennes, produsentene har bare blitt mer eller mindre enige seg i mellom etter som behovet oppsto. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Ville bare si at jeg droppet RW for å spare penger... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 F.eks sony og panasonic (to tilfeldige navn) lager DVD+R mens noen andre lager DVD-R Panasonic har kun støtte for -R i de fleste av sine spillere tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå