Gå til innhold

ANMELDELSE: Ori and the Will of the Wisps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som eneren er dette et bra spill, men når det finnes spill som Dead Cells og Hollow Knight der ute, så blir det å spille dette som å ta et steg ned en divisjon. Anbefales om man er hard core plattformspiller, da. Hvis ikke ville jeg heller gått for et av de to jeg nevnte. Ori-spillene er også altfor lette, og de kunne spart seg for historiefortellingen, som er så klisjé som det går an å få blitt og tar altfor mye plass i spillet.

Lenke til kommentar

-----

+radiohodet

-----

- Det der er og var en subjektiv smaksak.

-----

Det er en grunn til at jeg nå foretrekker "Doom Nr.3." fremfor de andre spillene i serien.

Akkurat på grunn av Historie-biten.

-----

Historie-biten i spill flest gir spillet mer mål og mening.

Noe som jeg synes at "Ori and the blind forrest" klarte å balansere på en fin måte.

Så jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å bli av en opplevelse.

-----

Det noen spill gjør feil i forbindelse med Historie-biten er å gi inntrykk at at ting haster, for så å gi spilleren all tid i verden. *Klør seg i hode*

-----

Stop and smell the roses er en ting.

Det passer seg tidvis i så vakkre spill som "Ori and the blind forrest".

Men haster det så haster det.

Balance is the key...

-----

Jeg er dog helt enig i at spillet "Ori and the blind forrest" er/var alt for lett.

"Skill-Tree"-løsningen ble lagt feil tilrette og gjor at Ori ble OP nokså tidlig i spillet.

-----

Er enig med utvikkler om at 3 typer Sklls var et bra valg, men at balansen ble helt feil.

-----

Slik jeg oppfattet det så burde det primært ha vært som følger...

Nr.1. = "Generelle"-Skills

Nr.2. = "Defensive"-Skills

Nr.3. = "Offensive"-Skills

-----

På den måten så kan hver spiller velge Skills som passer ens egen spillestil.

Men at det ikke bør/burde gå an å tilegne seg alle Skills i så måte.

At man kun bør/burde få et mer begrenset antall Skill-points, som man igjen må bruke gjennomtenkt på de Skills man tror man virkelig kommer til å trenge for å komme seg videre.

Og skulle man komme til å velge feil så blir det plutselig langt mer utfordrende.

-----

I motsettning til slik det ble i "Ori and the blind forrest", der om man skulle med en feiltagelse velge feil Skill.

Så ble det liksom bare "Pytt, pytt... Jeg kan velge rett neste gang.

For uansett hva jeg velger nå så får jeg de andre Skills'ene senere uansett.".

Som igjen ble totalt OP...

-----

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
radiohodet skrev (På 13.3.2020 den 13.12):

Som eneren er dette et bra spill, men når det finnes spill som Dead Cells og Hollow Knight der ute, så blir det å spille dette som å ta et steg ned en divisjon. Anbefales om man er hard core plattformspiller, da. Hvis ikke ville jeg heller gått for et av de to jeg nevnte. Ori-spillene er også altfor lette, og de kunne spart seg for historiefortellingen, som er så klisjé som det går an å få blitt og tar altfor mye plass i spillet.

Herlig at jeg fortsatt, etter flere år borte fra dette forumet, kan lese et innlegg som er godt skrevet men så utrolig langt fra min egen oppfatning at jeg tenker: "Ah, dette må det være Radiohodet som har skrevet", og ha rett.

Forøvrig elsker jeg dette spillet. På PC funker det knirkefritt. Og helt uenig i at det er noe dårligere enn Dead Cells eller Hollow Knight. Selv om de er i ca samme sjanger (ikke egentlig når det gjelder Dead Cells) så går de for veldig forskjellige ting. Alle spillene er bra. 

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...