adale Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg prøvde før jul å kjøpe SX1 gjennom MPx.no. De hadde den på bekreftet den 22.12.03. Jeg måtte ha telefonen innen i dag den 27.12, fordi den skulle eksporteres ut av landet for å få momsen tilbake. MPX stod ikke for for det de skrev og jeg måtte avbestille. Så tenkte jeg å bruke ABC Mobil, som jeg har lest i hvertfall 1 positiv kommentar om her i forumet. Det var ikke så lurt. Vi hadde en avtale om salg på forrige lørdag og jeg hadde tenkt å forhåndsbetale for å få telefonen sendt, men jeg ringte tilbake og spurte om det var mulig å hente den på lørdagen et sted i Oslo. Det sa eieren var mulig og at han ikke skulle jobbe 1. og 2. juledag. Hele lørdag ringte jeg til han hver annen time. Prøvde også fasttelefon sporet opp fra Gulesider. Mobilen var slått av og det var ikke noe svar i fasttelefonen. Siden min venn skulle reise mandag morgen begynte jeg å innse at slaget var tapt, men ringte likvevel flere ganger på søndagen. På kvelden ringte det i telefonen hans, men han svarte den ikke. På mandag morgen ringte jeg 2 ganger som et siste forsøk. Så på vei til Gardermoen ble det akkurat ikke tid til å gå innom SmartClub, men på tilbakeveien konstaterte jeg at de hadde 2 SX1 inne som jeg kunne ha kjøpt uten moms på lørdagen hvis jeg ikke hadde holdt meg til avtalen med ABC Mobil. Så sånn er det. Ikke stol på ABC Mobil og ikke stol på MPX. Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Villle aldri handlet hoss noen som bare tar forskuddsbetalt!!! Lenke til kommentar
AJJ Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg hadde oxo en dårlig erfaring med abcmobil. Skulle kjøpe USB-dongle av han. Klarte aldri å holde avtalen. Og på slutten av dagen, skulle han igjen møte meg på en bensinstasjon og han mente at han "misforstod" mellom Texaco på Alna og Texaco på Furuset. Merkelig. Lenke til kommentar
adale Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Ha tar ikke bare forhåndsbtalt, kan betale på stedet også. Sannsynligvis kontanter. Uansett utrlig irriterende å gå glipp av en SX1 til sterkt redusert pris, kun pga en useriøs forhandler. Men som jeg skrev tidligere, store butikker som MPX er heller ikke til å stole på. Så hvem kan man stole på da? Lenke til kommentar
abcmobil Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Må få skyte inn her:) Prøvde faktisk å ringe kunden, men fikke bare svar av mobilsvar, noe han ikke nevner her selvfølgelig. Når det gjelder mva. må du betale dette selv men du får skjema fra Tollvesenet det du kan få refundert dette. Når det gjelder deg som skulle hente USB Dongle på Alnabru glemte du å si at du ikke var villig til å kjøre gjennom bommen for dette kostet hele 15 kr.Jeg sto på HydroTexaco på Alnabru og ventet. Kunder kan også betale ved henting, men vi kan ikke kjøre til kunden noe mange tydligvis tror. Fortjeneste på mobil er ikke bra med de prisene vi har på abcmobil.no Men det er klart at vi ikke kan tilfredstille alle, noe vi faktisk prøver på tro det eller ei!! Mvh abcmobil.no Lenke til kommentar
abcmobil Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Vi har SX-1 på lager også til 4588.- inkl. mva. Men siden vi legger om til helt nye sider er ikke disse lagt ut. Nye sider er ferdig om ca. 1 uke, med enda bedre priser en i dag. Mail oss på [email protected] om noen vil ha Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 I mine øyne virker det hele useriøst og usikkert ut. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Mange nettselskaper som virker lite pålitelige. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 har så langt bare dårlige erfaringer med nett selskaper,mpx holdt ikke helt leveranse dato + at når jeg ikke trenger telefonen så sender,utenaboment er bare herk,skriver at de har 50,bestiller så har de 0 Nei jeg har bil syns å handle i butikker er mye bedre. Lenke til kommentar
simes Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Det er ikke lett å drive en bedrift når alle uheldige kunder klager på useriøsitet og dårlig service! Jeg er sikker på at abcmobil er en seriøs bedrift når de faktisk svarer her, men det er ikke alltid like lett å løse alle umuligheter. Hvis du hadde bestilt og betalt på vanlig måte så er jeg sikker på at abcmobil er en helt god butikk. Jeg har i alle fall vanskeligheter å holde med trådstarter når han henger ut en så seriøs bedrift som MPX. Lenke til kommentar
Normann Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Ja, det er helt sikkert seriøse bedrifter, men de kan jo gjøre feil de og da!! For de som er viktige på å få telefonene i tide kan man jo bare forhåndsbestille i vanlig butikk og hente den selv når den kommer, isteden for å vente til den blir sendt hjem til deg. Det tar som oftest myyyeee lenger tid og det hender det blir noe krøll der... Men det er vel enkelte vanlige butikker som er dyrere enn nettbutikkene... Jeg er sikker på at abcmobil er seriøst firma... Lenke til kommentar
reintz Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 ...for ikke å nevne all den latterlig dårlige servicen man kan få i vanlige butikker! Ta Elkjøp, for eksempel. Jeg har i flere måneder forsøkt å kjøpe en Palm Zire av dem, siden de har markedets laveste pris på 998,-. De har den ikke inne noe sted! På Elkjøp ved City Syd i Trondheim fører de ikke Palm i det hele tatt, selv om kundeservice henviste meg til nettopp den butikken... Likevel er Elkjøp en av landets største el-butikker... At en nettbutikk ikke leverer varer på dagen betyr ikke at de er useriøse eller "noe dritt". De har sitt å slite med som alle andre butikker! -M Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Useriøse er et overdrevet ord. Men alle vet jo at ikke alle firmaer er like mye til å stole på. Det finnes alltid noen sorte får, og det vil det nok dessverre også være. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hei Vil gjerne si litt positivt om abcmobil,bød på n6600 på Qxl,fikk tilslaget,avtalte møte hvor jeg kunne få overlevert den,møtte opp,fikk prøve den først før jeg endelig bestemte meg,no problem...Husk ingen er feilfrie! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 leverer abcmobil `? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 ABCmobil høres ut som en hobbybedrift, men det trenger jo ikke nødvendigvis å bety at de (han?) er dårlig... Men jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til slike bedrifter... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 ...for ikke å nevne all den latterlig dårlige servicen man kan få i vanlige butikker! Ta Elkjøp, for eksempel. Jeg har i flere måneder forsøkt å kjøpe en Palm Zire av dem, siden de har markedets laveste pris på 998,-. De har den ikke inne noe sted! På Elkjøp ved City Syd i Trondheim fører de ikke Palm i det hele tatt, selv om kundeservice henviste meg til nettopp den butikken... Likevel er Elkjøp en av landets største el-butikker... At en nettbutikk ikke leverer varer på dagen betyr ikke at de er useriøse eller "noe dritt". De har sitt å slite med som alle andre butikker! -M Har de ikke prisgaranti da? Bestill den en annen plass, møt opp med kvittering i hånda og forlang mellomlegget. DrErling Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Fortjeneste på mobil er ikke bra med de prisene vi har på abcmobil.no ehm,,,kremt,,, prisen ekke så bra at det gjør noe,,og utvalget suger være enn støvsugern,,, hadde ikke giddi å kjøpt noe fra abcmobil nei,,, Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Han sa jo at de holdt på å lage nye nettsider, og de ikke hadde alt på sidene ennå,,,, Lenke til kommentar
abcmobil Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Han sa jo at de holdt på å lage nye nettsider, og de ikke hadde alt på sidene ennå,,,, Min leverandør av nettbutikk holder på med design og etter planen er den ferdig neste uke. Planen er og bli størst og billigst, men dette vil ta noe tid. Godt Nytt år til alle, og Tusen takk til alle de som klarer å holde diskusjonen på seriøst nivå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå