Gå til innhold

jpg ---> jpeg

speed-man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og forskjellen mellom .jpg og jpeg er...? Jeg har alltid trodd at det var det samme.

Du åpner bildefilen i et bildebehandlingsprogram og velger lagre som. Der velger du filformat. F.eks åpne en .bmp eller .tif og lagre som .jpg for webvisning eller .eps om du skal sende den til trykkeriet.

Alle bildebehandlingsprogram kan gjøre dette, også Paint, som følger med Windows.

Lenke til kommentar

Har du de jpg og jpeg filene på samme CD? Hvis ikke kan det jo være CD'ene er brent forskjellig. Jeg er litt svak på hva DVD-spillere (sånne for TV) spiller og ikke spiller av. En vanlig CD brent i brenneren som inneholder data vil jo f.eks være CDFS eller FAT32, tror ikke alle DVD spillere (sånne for TV) leser det, men heller vil ha CD'er brent i SVCD, VCD o.s.v

Lenke til kommentar

Er Forskjell På JPG og Jpeg. Det Har Jeg Merket Ved HTML koding.

Det Man Ganske Enkelt Gjør Da Er Å Åpne Bildet I Photoshop, Og Lagrer Som Jpeg.

JPG Er Litt Spesiell ( Ikke Sååå Stor Forskjell Fra Jpeg ) Den Kommer Vanligvis Fra Litt Eldre Digital-Kameraer Som Lagrer Bilder I JPG-Format. :yes:

Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell på jpg og jpeg.

"jpg" kommer ifra DOS/Windows 3.11 tidene da du ikke kunne ha mer enn 3 boksaver som filendelse. Derfor ble jpeg til jpg, og tiff ble til tif.

Derfor fikk JPEG to filendelser -> den orginalt tiltenkte "jpeg" og den mer brukte "komatible" versjonen jpg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du prøvd å endre filnavnet fra *.jpg til *.jpeg?

Du kan jo f.eks. lage en batch-fil som gjøre det. Kopier følgende inn i notpad og lagre som "jpg2jpeg.bat" eller noe.

ren *.jpg *.jpeg

Deretter er det bare å kopiere den filen inn i mappa der bildene ligger og dobbeltklikke på den. Eventuelt kan du laste ned dette geniale programmet: Renamer eller du kan gjøre det manuelt. :no:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...