Gå til innhold

Mulig å gjøre om en PC til Xbox?


unwill

Anbefalte innlegg

Eller rettere sagt, en PC som kan fungere som en x-boks.

 

Hva er det som hindrer meg? Jeg har større HD, bedre grafikkkort, sikkert bedre cpu og mere RAM også...

 

Det eneste som hindrer meg er biosen, men den kan vel man alltid skaffe? eller ?

 

Nå som mange modder X-boksen, så skal det vel ikke være umilig å modde en PC slik at den blir som en x boks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke fungere.

 

Spiller ingen rolle at du har et bedre eller dårligere skjermkort. Du har IKKE det riktige skjermkortet, du har ikke riktig CPU etc. etc.

 

X-Box spillene er alle programmert for å benytte samme type hardware, og ethvert avvik fra dette vil ikke bli gjenkjent.

 

Men for all del...prøv :-)

Lenke til kommentar

Det finnes da meget lovende prosjekter som har med x-box emulering å gjøre. Det er til og med en fungerende emulator som spiller HALO spill helt greitt. En annen som jobber med å gjøre en komplett emulator som skal ta alt av x-box spill, i tillegg til at karen driver og utvikler et eget SDK for utviklere, slik at hvem som helst skal kunne lage software til x-box uten å måtte kjøpe svinedyre utviklingsstasjoner fra MS. Som de sier så har man jo samme hardware eller bedre i en PC som regel. Det finnes dog endel software og hardware rutiner på x-box som ikke finnes på PC. Disse må emuleres, noe som er bevist at kan gjøres gjennom utallige emulatorer til PC (SNES, GB, PS1 osv). Kan lese mer om dette på cxbx hjemmesiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...