Nota Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hei Jeg bruker <table> til å forme min første side og etter å ha lest litt her inne ser jeg at det er meget lurt å bruke css. I den anledningen lurer jeg på hva jeg skal skrive i css-fila når jeg skal sette verdiene til tabellen. Hvordan skrive cellpadding (bare padding?), cellspacing, bordercolor, colspan og align? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Vel... Enkelte atributter setter jeg fortsatt i taggene, som for eksempel en del når det gjelder tables, som cellspacing, cellpadding og colspan. CSS er brukt til design, det er ikke tables, men div, derimot. Prøv å lage en side uten tables, men med div. Får du det til merker du hvor mye lettere det er å vedlikeholde, re-designe og hvor mye finere kildekode du får! Edit: td { align: left; border: border: 1px dashed #999999; /* der 1px er tykkelsen, dashed er stiplet og deretter fargen */ } Endret 29. desember 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 En god forklaring. Lenke til kommentar
Nota Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Prøv å lage en side uten tables, men med div. Får du det til merker du hvor mye lettere det er å vedlikeholde, re-designe og hvor mye finere kildekode du får! Hvordan kan man bruke div til å erstatte table da? En liten tutorial å anbefale..? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hvordan kan man bruke div til å erstatte table da? En liten tutorial å anbefale..? Jeg begynte her: http://www.glish.com/css Prøv deg frem! Husk; Tables var laget for å lage tabeller, ikke for å designe en hel side. Men når atributten border="0" kom, ble det litt annerledes! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) w3schools!!! jeg vil påstå at de går meget grundig og greit igjennom for en n00b edit: avanserte også... selvfølgelig. Endret 30. desember 2003 av Zethyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå