Minkalavvo Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Hei Jeg skal prøve å fatte meg i korthet. Saken er; jeg kjøpte meg en Asus zenfone 5Z for 6mnd siden. Den har fungert ganske bra utenom noen få problemer som ikke er av betydning. Den har også fungert fint når det kommer til å koble seg opp i bilen. Derimot kom jeg hjem fra ferie for en uke siden + og opplevde at jeg ikke fikk brukt handsfree gjennom telefonen/bilen, som tidligere. Nå kommer det rare. Telefonen kobler seg fint opp mot ALLE enheter jeg bruker som er trådløse. Det gjelder også i bilen, som jeg nå opplever problemer med. Slik jeg forstår det så virker det som at de kobler seg sammen fint men "ikke snakker sammen" når jeg skal f.eks ringe ut fra skjermen på bilen. Når jeg prøver å benytte mobilen skjer det heller ikke noe. Det er INGENTING som skjer. Spille musikk er også ustabilt. Først opplevde jeg å ikke få noe lyd, nå kan den stoppe om noe annet tuller seg til. Jeg har satt mobilen tilbake på fabrikkinnstillinger, jeg har prøvd å koble fra enheter på bilen/telefonen utallige ganger, og jeg har prøvd andre problemløsninger funnet på nett. Spørsmål 1: er det noen som har opplevd dette og har en super metode som ikke er blitt fortalt? Spørsmål 2: Hvor kan feilen ligge? Jeg snakket med butikken hvor jeg har kjøpt telefonen. Siden mobilen kobler seg fint på var han redd for at de ikke ville finne noe problem med bluetooth og derav ikke bli dekket av garantien/få ny mobil. Det kan godt være de skylder på bilen jeg eier. Og verkstedet kan si det samme om mobilen jeg eier (de har sjekket med sine telefoner). Hva kan jeg kreve? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2020 Del Skrevet 12. mars 2020 Du kan forsøke en annen mobil enhet å se om du kan få provosert frem feilen da. Flere biltyper lar deg nullstille/re-starte infotainmentsystemet. Det er mange som sliter med systemet i bilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2020 Del Skrevet 12. mars 2020 Det kan være at Android Auto har oppdatert seg, eller bilen system? Forsøk med en annen versjon. Lenke til kommentar
Minkalavvo Skrevet 12. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2020 Nidar2 skrev (9 timer siden): Det kan være at Android Auto har oppdatert seg, eller bilen system? Forsøk med en annen versjon. Takk, men andre mobiler fungerer helt fint. Jeg får til å koble til men resten er historie. Virker som at mobilen og bilen ikke greier å snakke med hverandre. Bilen har blitt sjekka opp av verkstedet og resettet til fabrikkinnstillinger. Det er fryktelig underlig at dette kan skje på litt over 2 uker når det har fungert utmerket før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 Sliter med noe lignende selv, etter at jeg installerte 1709 (for svært lang tid siden) av windows vil ikke bluetooth-hodetelefonene koble seg til. Virker alle andre steder. Min andre, helt like laptop, virker fint på disse hodetelefonene med samme versjon. Har forsøkt nullstille alt, fått hjelp av Microsoft og produsent av hodetelefoner uten å lykkes. Har selvsagt nullstilt, men så fort jeg kobler til hodetelefonene kobler de seg av igjen. Så problemet er ikke helt likt. Alt annet av bluetooth utstyr virker på laptopen. Enkelte bilmerker har forskjell på sine usb-kontatker hvor kun den ene av dem kan brukes til ditt formål! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå