Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Refluks operasjon

Gjest 5b150...813

Anbefalte innlegg

Gjest 5b150...813

Hei.

Jeg har hatt en kikkhulls operasjon for refluks plager jeg har hatt i mange år. Ble operert for 4 dager siden og foreløpig virker det som en vellykket operasjon. Har gått på Lanzoprasol å har ikke tatt den siden operasjonsdagen. Kjenner foreløpig ikke behov for å ta lanzoprasol(syrehemmende).

Noen andre her som har gått igjennom det samme som kan dele sin erfaring fra fasen etter operasjon? Har dere problemer med spising, smerter osv etter operasjon?

Står veldig mye på nett om hva som skjer før å under operasjon men svært lite om hva erfaringene er dagene og ukene etter operasjon.

For min egen del har det stort sett gått bra. Klare fint å spise suppe og yoghurt men spiser jeg mat som er litt tyngere som typ potetmos føler jeg ubehag og smerter i magen. Klarer ikke mye mat om gangen. Ellers ingen problemer med svelging.

Har endel smerter å ubehag i brystparti å opp mot skuldere som er vanlig etter gassen som fylles opp under operasjon. Klarer meg fint med vanlig smertestillende 1 til 2 ganger om dagen å klarer å være i vanlig aktivitet om dagen. 

Anonymous poster hash: 5b150...813

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...