rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 driti meg ut..... *tar en drit sikker telefon* ............ *får vite at joda, vi bare lurte deg fordi du var så skammsikker på at det skjedde i sverige* fan, må skaffe meg ny dealer Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 de første to eller 3 albuma til metallica er dårlige, ca 3 sanger som er bar, de er riktinok jævli bra men men... load og reload har en musikk stil jeg liker jævli godt og metallica paser godt til dens tilen de hadde da. men når de kom med satans verk, nemlig st.anger blei jeg forbanna! det skuffet ekstremt med tanke på at det bare er stygge sanger på den forbanna cden. også den ******* skarptromma til lars, høres jo helt nu metal ut! Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ...blablablablabla..... Og nei, jeg irriterer meg ikke over det. Thrash metal (i den grad metallica faktisk var/er thrash) er knalltøft Slayer, Megadeth, Anthrax, Testament, Annihilator osv er jo bare knalltøffe band. jepp rett og seltt konge Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 de første to eller 3 albuma til metallica er dårlige, ca 3 sanger som er bar, de er riktinok jævli bra men men...load og reload har en musikk stil jeg liker jævli godt og metallica paser godt til dens tilen de hadde da. men når de kom med satans verk, nemlig st.anger blei jeg forbanna! det skuffet ekstremt med tanke på at det bare er stygge sanger på den forbanna cden. også den ******* skarptromma til lars, høres jo helt nu metal ut! Tror du har mistforstått hvilken type band Metallica er... Det er på tide å gå tilbake til country musikken hvis du synes load og reload er de beste albumene til Metallica. St. Anger sanger gjør seg faktisk jævlig bra live, selv om de ikke høres bra ut på album. Her er min rangering av Metallica album: 1. Master Of Puppets 2. Ride The Lightning 3. Black Album 4. ...And Justice For All (hadde vært høyere hadde det ikke vært for dårlig produksjon) 5. St. Anger 6. Re-Load 7. Kill 'em All 8. Garage Inc. 9. S&M 10.Load Synes det er mange som har vanskeligheter for å være objektive når det gjelder Metallica som band... Slenger ut beskyldninger om fjortissmetall osv... Som om det eneste bra var det de lagde før 90-tallet og at det bare har gått en vei. Synes personlig at Metallica har forbedret seg de siste par årene og at selve feelingen kom seg veldig med Robert i bandet. Glimrende bassist som jeg tror kan tilføre mye bra til Metallicas neste studioalbum (forhåpentligvis). Det gikk definitivt oppover fra Load/Re-Load til St. Anger. Og du er tydeligvis ikke en fan av metal M'kululu, og kan slutte å prøve å gjøre om Metallica til et countryband heh. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 sikkert mange som har hørt denne før, men jeg tenkte jeg skulle legge den ut for de som ikke har det. Det er 40 sekunder av Dead Kennedy Rolls live, denne skulle være med på st. anger, men kom ikke med. Det neste albumet kommer sannsyngligvis til å være presido sessions (sp?), ting som ikke kom med på st. anger. Syntes nå dette klippet høres skikkelig kult ut jeg enjoy http://home.broadpark.no/~espens/dkrolls.mp3 Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 jevla synd at Cliff Burton døde, han var en live-monster! Men Metallica er ikke 14tis rock, det er jo helt sykt at folk kan si sånt. Etter min mening så døde Metallica når Black Album kom. Det er definitivt at old-school Metallica er best IMO. min Metallica liste 1.Master of Puppets 2.Ride The Lightning 3.Kill'em all 4....And justice for all også resten... Old-school Metallica = pure thrash metal! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Synes det er mange som har vanskeligheter for å være objektive når det gjelder Metallica som band... Slenger ut beskyldninger om fjortissmetall osv... Er det mulig å være objektiv om musikk da? Og ikke kom å påstå at ditt innlegg var objektivt. Forøvrig Load/Reload er to album med en helt unik sound du ikke finner på noen andre album (om du er uenig så vil jeg gjerne vite hva som ligner). Det kan man ikke si om 80 talls Metallica (uten at det nødvendigvis betyr at albumene sluppet på 80 tallet var dårlige, de er bare ikke like unike). Og denne beskyldningen om country da, den er vel strengt tatt like idiotisk som å kalle Metallica for fjotismetall. Innse nå heller at musikk er noe som dømmes subjektivt og at noen faktisk likte Load og Reload som slettes ikke er countryalbum Endret 5. januar 2004 av Anders Leipsland Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ride The Lightning Master Of Puppets Black Album And Justice For All (dårlig produsert/mixa) Kill'em All St.Anger S&M Reload Load Garage Inc. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Synes det er mange som har vanskeligheter for å være objektive når det gjelder Metallica som band... Slenger ut beskyldninger om fjortissmetall osv... Er det mulig å være objektiv om musikk da? Og ikke kom å påstå at ditt innlegg var objektivt. Forøvrig Load/Reload er to album med en helt unik sound du ikke finner på noen andre album (om du er uenig så vil jeg gjerne vite hva som ligner). Det kan man ikke si om 80 talls Metallica (uten at det nødvendigvis betyr at albumene sluppet på 80 tallet var dårlige, de er bare ikke like unike). Og denne beskyldningen om country da, den er vel strengt tatt like idiotisk som å kalle Metallica for fjotismetall. Innse nå heller at musikk er noe som dømmes subjektivt og at noen faktisk likte Load og Reload som slettes ikke er countryalbum Prøvde ikke å påstå at jeg på noen måte er helt objektiv, mente mer det av folk slenger ting ut i hytt og pine uten begrunnelse osv... Har heller ikke sagt at Load/Re-Load er dårlige album, men hvis noe er representativt for Metallica så er det ikke de to albumene. Det er en del bra sanger på de og jeg liker forsåvidt den country/blues-stilen de har der. Hvis du ikke synes de har en slik stil bør du gi de et par ekstra gjennomhøringer. Etter min mening er det country done Metallica style og det er kult Det jeg prøvde å få frem er at det blir litt bissart at noen regner seg som fans av Metallica og synes de to er de beste albumene. De spiller de sangene så godt som aldri live (utenom turnéene for de respektive albumene) og det faller etter min mening i en helt annen sjanger enn mesteparten av musikken deres. Endret 5. januar 2004 av SBS Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Da er vi ikke så veldig uenige da SBS for jeg er enig i mye av det du skrev nå . Country vil jeg aldri kalle det da det er langt unna den sjangeren, men jeg skjønner jo hvor du vil hen. Selv er jeg veldig glad i albumene (er glad i det meste av metallica jeg og som jeg har sagt tidligere, hadde det vært et annet band enn Metallica som gav dem ut så hadde de fått langt bedre kritikker. Hvorfor de spilles lite live er jo ganske forståelig. Sanger fra Load og Reload får ganske enkelt ikke like god mottagelse som eldre sanger. Folk vil høre puppets og bells og da får dem det (selv om metallica på en grotesk måte kutter ned på godbitene sine og serverer dem i halvferdige utgaver). Er bare å se på hvilketsomhelst live opptak det. Forøvrig siden alle andre ranker albumene så får jeg også prøve meg: 1. MOP - Er et mesterverk fra det starter med Battery og slutter med Orion (så holder vi heller kjeft om den siste lille sangen som ingen liker uansett 2. RTL - Har på mange måter de samme kvalitetene som MOP. Åpningssangen FFWF er forøvrig en sang alt for mange glemmer. 3. Load - Albumet er perfeksjonert og produsert til det ytterste, for mye for mange, men det er et album som ikke ligner på noe annet jeg har hørt. Flott blanding av rå og hard musikk og følsome bluesrock toner (i mangel på bedre ord) 4. KEA - Ekstremt varierende album med horsemen på topp og no remorse på bunnen. Hetfields stemme passer forøvrig perfekt inn på dette albumet. 5. AJFA - er der rart jason var forbanna etter det albumet? kunne vært så mye mye bedre. Albumet mangler tre ting, flyt i sangene, bass og så var det lydkvaliteten da... 6. Reload - samme som load bare dårligere sanger over hele linja 7. TBA - mest overhypa albumet til metallica imho. Noen påstår load var sellout, TBA var sellout albumet dersom metallica noengang har hatt ett. Simpelt og tildels veldig kjedelig album selv om noen fantastiske sanger trekker opp helheten vesentlig 8. ST.A - James er blitt kristen, ulrich er havna i 50 års krisa, bob rock spiller bass og hammett spiller ingen soloer. Resultatet er et mislykka forsøk på å gå tilbake til røttene. Dårlige tekster, ulrich har aldri vært noen god trommis og når du da kutter ut metallica's varemerke nemlig soloene så kan det bare ikke gå bra. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 jeg sier bare old school Metallica, fra Kill em all til ...and justice for all Nemlig. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 1. MOP - Er et mesterverk fra det starter med Battery og slutter med Orion (så holder vi heller kjeft om den siste lille sangen som ingen liker uansett Snakker vi om Damage inc. nå eller Ser du har en smiley på slutten av linja, men jeg vet ikke helt om du var ironisk eller ikke. Damage Inc. er en glimrende sang spør du meg ! Alt etter ..and justice for all.. har vært rimelig sørgelige saker. St.Anger trodde jeg var en spøk eller.no når jeg hørte den plata. Er enig med dem som sier at St.Anger høres bedre ut LIVE... - Master of puppets - Kill'em all - Ride the lightning - tja... - osv Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Er enig med dem som sier at St.Anger høres bedre ut LIVE... Jepp, mye bedre live. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 får vel lage rangering jeg og da 1. Master Of Puppets - Tidenes beste metal album. Perfekt produksjon, bra tekster, og mange utrolige riff og tekster. Vil si at alle sangene er så nær perfeksjon som man kommer, og Damage Inc er en fantastisk sang når man blir vant til den. 2. Ride The Lightning - Et mesterverk, om enn ganske forskjellig fra puppets. Tittel tracket og For Whom The Bell Tolls er jo helt utrolige, og de skrikende gitarene høres ekstremt bra ut. Call of Ktulu er også verdt å nevne, utrolig oppbygging. Hetfields beste vokaler etter min mening. 3. ...And Justice For All - Underprodusert, men det er jo litt av sjarmen. Veldig rå og heavy sound, og tittel tracket har noen av de beste tekstene til Metallica sammen med One. 4. Kill 'em All/Black Album - Helt motsatte album, Black Album er overprodusert, med flere ballader og noen kommersielle, men heavy sanger. Kill 'em All derimot er ren speed/trash Metal, med muted åpen E i høyt tempo med power chords innimellom. Dårlige vokaler, men det var Hetfields første... Begge to har en ting til felles tho. De er begge geniale album 5. Load - noe country/blues inspirert, er vel bedre klassifisert som hard rock. Mange bra sanger 6. ReLoad - Mye av det samme som Load, men Load har flere bedre sanger 7. St. Anger - Jeg liker det meste på skiva jeg, skjønner ikke helt hva alle har imot den. Greit nok, det er ikke klassisk metallica, men jeg liker deres nye stil ganske godt, om enn ikke like godt som MOP/RTL/AJFA/TBA. Sangene er bedre Live Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå