nord Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Bare jeg som erger meg over at metallica spiller trash metal...? savner da Kirk Hammet og James Hetfield klonket nothing else mathers Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Metallica er jo ganske variabelt.. Tidlige album blir speed/thrash metal, som går over til heavy, og load/reload er vel meir bluesmetal.... Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 jeg sier bare old school Metallica, fra Kill em all til ...and justice for all Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Bare jeg som erger meg over at metallica spiller trash metal...? trash = søppel thrash = banke, jule, denge Så kan du selv gjette om det heter thrash metal eller trash metal Og nei, jeg irriterer meg ikke over det. Thrash metal (i den grad metallica faktisk var/er thrash) er knalltøft Slayer, Megadeth, Anthrax, Testament, Annihilator osv er jo bare knalltøffe band. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke deg, mente du nå at jeg skrev feil? Eller mener du at Metallica ikke forsøker seg på litt god gammel trash igjen? Forklar gjerne Jeg mente at du skrev feil. Det er ingen sjanger som heter trash metal. Sjangeren heter thrash metal. Forøvrig sier Clue (ordbok) dette om de to ordene: trash - rusk, skrap søppel [it] papirkurv thrash - treske, treskeverk [mus] musikkstil i likhet med "heavy metal" v. banke, jule, denge, treske Jeg greide seff å skrive trash i stedet for thrash for en stund siden. Og ja, jeg husker sånt. Er et petimeter når det gjelder å være korrekt på sånt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Well.... back to topic! Metallica er ingenting. De er rett og slett ingenting. Etter at Cliff Burton omkom i Sverige har det gått kun én vei. Vel... Ikke bare én vei, for de hadde liksom så god fart oppover i det han omkom at de rakk lage ...And justice for all, som er den beste skiven, før de begynte å dale. Min mening: ...And Justice for all Master of Puppets Black Album Ride the lightening Kill 'em all Garage days Load Reload Garage Inc. Lenke til kommentar
nord Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 takler ikke den nye bassisten, han passer definitvit ikke inn i metallica.. erger meg mer og mer over at metallica startet med thrash metal! så videoen til The Unnamed Feeling.. den skuffa ekstremt, samme gitar riffet hele tiden!! Lenke til kommentar
nord Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 OG ja jeg ønsker gjerne og kalle den nye metallica for søppel metal Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 OG ja jeg ønsker gjerne og kalle den nye metallica for søppel metal Ja, den nye CD-en til Metallica, St. Anger er det man kan kalle trash metal, mens Kill 'em All og Ride the Lightning er Thrash metal! Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 takler ikke den nye bassisten, han passer definitvit ikke inn i metallica.. ? Hvem kan mene at Jason Newsted ikke ble erstattet av en mye bedre kvalifisert mann? Trujillo er jo helt vill på bassen, jfr. Suicidal Tendencies! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 R.I.P. Cliff Burton Ingen Metallica-bassist over, ingen Metallica-bassist ved siden. Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Misliker metallica. 14tiss rockere. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Metallica er fjortis-musikk de luxe! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Metallica er fjortis-musikk de luxe! Det synes du... Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Metallica er fjortis-musikk de luxe! Rimelig mang skjeggete 14iser for tida Enig i at de eldste albumene er best - det er vel ikke lett å forbli ung og sint til evig tid. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) ey, hva er det jeg hører? nei nei nei Metallica er da absolutt ikke fjortismusikk. De fleste av fansene er jo godt over 20. Er selvfølgelig enig i at det gamle er best, men jeg liker det nye godt også. Jeg så på St. Anger rehearsals DVD'en som følger med CD'en, og alle sangene høres utrolige ut live. Nå må vi også huske på at Justice også ble kritisert i senk når det kom ut, mens det nå er allment likt blant metal fans. Metallica utvikler seg hele tiden fra Thrash'ye Kill 'em All, til de råe, skrikende gitarene på Ride The Lightning, mesterverket Master Of Puppets osv. Load, Reload, St. Anger og ikke minst S&M er ekspirmentale album, hvor bandet går forover istedenfor å spille på samme gamle visa sånn som Iron Maiden. Jeg så rainmaker videoen for et par uker siden, og må si at det hørtes akkurat ut som de fleste andre sangene deres, og var nokså kjedelig. Dette er i hvert fall min mening Endret 1. januar 2004 av sebdude Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Well.... back to topic! Metallica er ingenting. De er rett og slett ingenting. Etter at Cliff Burton omkom i Sverige har det gått kun én vei. Vel... Ikke bare én vei, for de hadde liksom så god fart oppover i det han omkom at de rakk lage ...And justice for all, som er den beste skiven, før de begynte å dale. Min mening: ...And Justice for all Master of Puppets Black Album Ride the lightening Kill 'em all Garage days Load Reload Garage Inc. Metallica suger så jævli for tiden.....eller siden de klippet håret...eller siden de kom med LOAD....eller siden jeg gikk lei....og Cliff døde i norge... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 rivaldo, tror du har misforstått litt. Cliff døde i sverige, og forresten så hørte jeg i et intervju at James var en av de mindre opplyste amerikanerene. Han trodde at norge var hovedstaden i sverige, men det fikk Lars rettet på mycket snabbt ellers så døde metallica helt når load kom... Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 nei dette har jeg vært igjennom mange ganger....det var i norge Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 nei dette har jeg vært igjennom mange ganger....det var i norge "On September 27th, 1986, that dream was given the most shattering of blows. Somewhere in Sweden on an overnight drive, the bands' tour bus skidded out of control and flipped, killing Cliff Burton" Henta fra Metallica sin side. Noe særlig klarere blir det vel ikke? Må si meg enig med mange andre her, at det er gode gamle Metallica som er best, men syns nå faktisk et par av sangene på St.Anger gjorde seg bra live. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå