Gå til innhold

Metallica..trash metal

nord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare jeg som erger meg over at metallica spiller trash metal...?

trash = søppel

thrash = banke, jule, denge

Så kan du selv gjette om det heter thrash metal eller trash metal ;)

Og nei, jeg irriterer meg ikke over det. Thrash metal (i den grad metallica faktisk var/er thrash) er knalltøft :) Slayer, Megadeth, Anthrax, Testament, Annihilator osv er jo bare knalltøffe band.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke deg, mente du nå at jeg skrev feil? Eller mener du at Metallica ikke forsøker seg på litt god gammel trash igjen? Forklar gjerne  :)

Jeg mente at du skrev feil. Det er ingen sjanger som heter trash metal. Sjangeren heter thrash metal.

Forøvrig sier Clue (ordbok) dette om de to ordene:

trash - rusk, skrap

søppel

[it] papirkurv

thrash - treske, treskeverk

[mus] musikkstil i likhet med "heavy metal"

v. banke, jule, denge, treske

Jeg greide seff å skrive trash i stedet for thrash for en stund siden. Og ja, jeg husker sånt. Er et petimeter når det gjelder å være korrekt på sånt :)

Lenke til kommentar

Well.... back to topic!

Metallica er ingenting. De er rett og slett ingenting. Etter at Cliff Burton omkom i Sverige har det gått kun én vei. Vel... Ikke bare én vei, for de hadde liksom så god fart oppover i det han omkom at de rakk lage ...And justice for all, som er den beste skiven, før de begynte å dale.

Min mening:

1. ...And Justice for all
  2. Master of Puppets
  3. Black Album
  4. Ride the lightening
  5. Kill 'em all
  6. Garage days
  7. Load
  8. Reload
  9. Garage Inc.

Lenke til kommentar

ey, hva er det jeg hører? nei nei nei :no: Metallica er da absolutt ikke fjortismusikk. De fleste av fansene er jo godt over 20. Er selvfølgelig enig i at det gamle er best, men jeg liker det nye godt også. Jeg så på St. Anger rehearsals DVD'en som følger med CD'en, og alle sangene høres utrolige ut live. Nå må vi også huske på at Justice også ble kritisert i senk når det kom ut, mens det nå er allment likt blant metal fans. Metallica utvikler seg hele tiden fra Thrash'ye Kill 'em All, til de råe, skrikende gitarene på Ride The Lightning, mesterverket Master Of Puppets osv. Load, Reload, St. Anger og ikke minst S&M er ekspirmentale album, hvor bandet går forover istedenfor å spille på samme gamle visa sånn som Iron Maiden. Jeg så rainmaker videoen for et par uker siden, og må si at det hørtes akkurat ut som de fleste andre sangene deres, og var nokså kjedelig.

Dette er i hvert fall min mening

Endret av sebdude
Lenke til kommentar
Well.... back to topic!

Metallica er ingenting. De er rett og slett ingenting. Etter at Cliff Burton omkom i Sverige har det gått kun én vei. Vel... Ikke bare én vei, for de hadde liksom så god fart oppover i det han omkom at de rakk lage ...And justice for all, som er den beste skiven, før de begynte å dale.

Min mening:

1. ...And Justice for all
  2. Master of Puppets
  3. Black Album
  4. Ride the lightening
  5. Kill 'em all
  6. Garage days
  7. Load
  8. Reload
  9. Garage Inc.

Metallica suger så jævli for tiden.....eller siden de klippet håret...eller siden de kom med LOAD....eller siden jeg gikk lei....og Cliff døde i norge...

Lenke til kommentar

rivaldo, tror du har misforstått litt. Cliff døde i sverige, og forresten så hørte jeg i et intervju at James var en av de mindre opplyste amerikanerene. Han trodde at norge var hovedstaden i sverige, men det fikk Lars rettet på mycket snabbt

ellers så døde metallica helt når load kom...

Lenke til kommentar
nei dette har jeg vært igjennom mange ganger....det var i norge

"On September 27th, 1986, that dream was given the most shattering of blows. Somewhere in Sweden on an overnight drive, the bands' tour bus skidded out of control and flipped, killing Cliff Burton"

Henta fra Metallica sin side. Noe særlig klarere blir det vel ikke? :roll:

Må si meg enig med mange andre her, at det er gode gamle Metallica som er best, men syns nå faktisk et par av sangene på St.Anger gjorde seg bra live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...