scoot Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Har lest mye om denne "kjølepastaen". JEg har nå en intel, om jeg kjøper nytt HK og CPU <- AMD! Må jeg da bruke kjølepasta eller kobler man på viftene på lik måte som med intel, jeg blir veldig forvirret noen ganger.. Takk for hjelp.. .. Og ja, jeg er en n00b når det gjelder AMD.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hvilken kjølepasta? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Det er jo det jeg spør om, HVA er det, og evt, må man bruke det for og få på en vifte?!?! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hvilken kjølepasta? Hvilken som helst...? Du MÅ ikke, men du _bør_ ha på kjølepasta. Noen kjølere har også med thermalpad for non-clockers, men disse er vel ikke å anbefale. Les goop-guiden på overklokking.no. Arctic Silver 5, baby! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Hvilken kjølepasta? Hvilken som helst...? Du MÅ ikke, men du _bør_ ha på kjølepasta. Noen kjølere har også med thermalpad for non-clockers, men disse er vel ikke å anbefale. Les goop-guiden på overklokking.no. Arctic Silver 5, baby! takk.. Er det risikabelt med denne "kjølepastaen" ?!? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Det er jo det jeg spør om, HVA er det, og evt, må man bruke det for og få på en vifte?!?! Kjølepasta er en "geleaktig" masse som fyller igjen ujevnhetene mellom kjøler/cpu. Slik at kjølingen blir optimal. Det brukes seff for å få ned tempen --> bedre kjøling. Goop-guiden forklarer deg fint hvordan alt skal gjøres. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hvilken kjølepasta? Hvilken som helst...? Du MÅ ikke, men du _bør_ ha på kjølepasta. Noen kjølere har også med thermalpad for non-clockers, men disse er vel ikke å anbefale. Les goop-guiden på overklokking.no. Arctic Silver 5, baby! takk.. Er det risikabelt med denne "kjølepastaen" ?!? Vil si det er mer riski å ikke bruke den... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Hvilken kjølepasta? Hvilken som helst...? Du MÅ ikke, men du _bør_ ha på kjølepasta. Noen kjølere har også med thermalpad for non-clockers, men disse er vel ikke å anbefale. Les goop-guiden på overklokking.no. Arctic Silver 5, baby! takk.. Er det risikabelt med denne "kjølepastaen" ?!? Vil si det er mer riski å ikke bruke den... Ok, men jeg finner ikke denne guiden på Overklokking.no .. URL !?!? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 http://www.overklokking.no/guides/goopguide/ Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 uff det så riski ut.. Men men, får riske litt.. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) det er da bare "risky" hvis du tar alt for mye på... du tjner ikke sååå mye på å ha kjølepasta på... 2 - 4grader.. ikke noe særlig mer.. hvis du ikke skal klokke så er det strengt tatt ikke nødvendig. men fyr på litt Artic silver 5 du Endret 29. desember 2003 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 det er da bare "risky" hvis du tar alt for mye på... du tjner ikke sååå mye på å ha kjølepasta på... 2 - 4grader.. ikke noe særlig mer.. hvis du ikke skal klokke så er det strengt tatt ikke nødvendig. men fyr på litt Artic silver 5 du jammen da så, jeg har aldri klokket før.. Så om jeg skal klokke får jeg heller satse på seriøs kabinett kjøling... BTW. Off topic, noen som har andbefallninger innen kabinett, har mye jeg skulle gjort denne våren Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Lian Li PC6077USB (evt. et annet lian li, alle er bra) Lenke til kommentar
LoS Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Lian Li PC6077USB (evt. et annet lian li, alle er bra) Der er tydeligvis vi forskjellige! kjøp deg heller et ekte kjøleskap, blir både kaldere, pluss at prisen ikke blir så annerledes, og designet er jo nesten helt likt Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) jeg vil tro at jo mer penger du legger i en god kjøler..(ribben), jo mindre vil behovet være for kjølepasta eller goop.. edit: skrive leifer.. Endret 29. desember 2003 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Man bruker jo kjølepasta på Intel CPU's og, skal du vite, så goop må du nok "risikere" å bruke. Fra spøk til revolver, er ikke no farlig å bruke kjølepasta. Du er avhengig av det uansett. Er mere risky å ikke bruke goop på CPU'en. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) det er da bare "risky" hvis du tar alt for mye på... du tjner ikke sååå mye på å ha kjølepasta på... 2 - 4grader.. ikke noe særlig mer.. hvis du ikke skal klokke så er det strengt tatt ikke nødvendig. men fyr på litt Artic silver 5 du du tjener opp til 20 grader Endret 30. desember 2003 av Henrik2k Lenke til kommentar
LoS Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 det er da bare "risky" hvis du tar alt for mye på... du tjner ikke sååå mye på å ha kjølepasta på... 2 - 4grader.. ikke noe særlig mer.. hvis du ikke skal klokke så er det strengt tatt ikke nødvendig. men fyr på litt Artic silver 5 du du tjener opp til 20 grader opptil 20grader er riktig hvis det ikke finnes verken kjølepasta thermal pad eller noe på ribba, og bytte ut thermal paden med kjølepasta er noe så lite merkbart at jeg ikke gidder å fikle med det en gang. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Skjønner meg ikke på at det skal være så risky og ta på goop, eneste unntak er hvis du er vanvittig skjelven eller noe.. Som sagt tidligere i denne tråden; det er mer risky uten noe goop Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Det med kjølepasta er bare tull smør heller på litt syltetøy, det er det jeg bruker og det funker fett! Nei da, bruk artic silver 5. Alle som har testet det har sagt at det er den beste pastan/goopen som er å få tak i for vanlige dødlige per i dag, men huks på å ikke gjøre som en jeg kjenner gjorde og bare klinte på til det randt ut av cd-rom'en (kanskje en overdrivelse ) det gikk nå riktig nokk bra, men hvis du har på for mye har det ofte lett for å slå feil vei å kjøle midre... Edit: skrev noe norsk læreren ikke hadde godtatt... Endret 30. desember 2003 av P-in-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå