Dagger Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Hei! Jeg har fått "litt" penger til jul og har lyst til å bruke litt av dem på nytt headset. Lurer derfor på om jeg skal velge Koss PortaPro eller UR-40? Eller kanskje et annet merke\modell? De kommer til å bli brukt til Gaming, lyd på PC'en og litt discman(hehe) Noen forslag? MVH Dagger edit: emne Endret 29. desember 2003 av Dagger Lenke til kommentar
DevN Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Hei Dagger-dude. Har KOSS UR 30 jeg, synes det er digg. Ellers så kjenner jeg ikke så godt til headset. :/ EDIT: Skriveleif elns. Endret 29. desember 2003 av zalo Lenke til kommentar
inSain Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hei! Du skulla satt opp 2 linger til hver av headsettene, slik at folk kan se på dem litt "nærmere" og sammenligne pris o.l... Uansett.. jeg tok meg 20sec på google får å finne framm litt om dem: KOSS PortaPro KOSS UR-40 Jeg har bare erfaringer med PortaPro headsettet, og det vil jeg si er et utrulig bra headset. lyden er bra og det er veldig komfortabelt. Men du sier at du skal bruke det til gaming, dvs LAN etc? da er det alltid greiere med et headset som stenger ute alt annet bråk, dvs at det har en slik kant.. som sitter rundt øret "på en måda" Har ikke noe eksempel til deg, desverre.. men kan jo si at KOSS og sennheiser er vel de 2 mest populære merkene. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) 1. HEADPHONES ELLER HEADSET!? 2. 100 tråder om dette, bare siste 3mnd. Forøvrig anbefaler jeg noe fra Sennheiser, Koss er dårlig kvalitet (har prøvd minst 3-4 modeller av hvert merke). Endret 29. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Det var jo veldig saklig å rakke ned på at jeg kalte det Headset da. Er det noe forskjell på Headphones og Headset da? Var også veldig saklig å si at det er 100 poster om dette. Men jeg skal huske det du sa om Sennheiser og Koss, takk for infoen. Endret 29. desember 2003 av Dagger Lenke til kommentar
picachu Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Kjøpte nettopp noen nye hodetelefoner og kan ikke annet enn å anbefale dem på det varmeste. Det er de absolutt beste hodetelefonene jeg har hatt. Sony MDR CD780 Digital Reference Headphones Har Koss Porta Pro og Sennheiser HD 500 Fusion å sammenligne med. Fikk tak i dem på elkjøp for 999,- Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Har UR-40. Synes de er behagelig fordi de dekker hele øret, og dermed demper litt støy utenifra. Forøvrig må jeg si at jeg synes kvaliteten på de to nevnte virker billig. Virker litt slarkete med høy plastfølelse. Mulig Sennheiser er bedre der. Forøvrig er vel headset med mikrofon om jeg ikke tar feil. (Nevner det kun fordi du spurte. Ikke ment som en korreksjon av noe slag ). Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 UR30 er bedre enn UR40 syntes jeg. Men UR30 blir vel ikke solgt lenger. Og PP passer best til diskman/minidisk osv, og ikke så bra til spilling o.l. Skal du bruke litt mer penger så har du disse: Sennheiser HD 5xx serien (580 er prima) www.headphones.com Sony MDR serien Selv har jeg Pioneer HDJ1000 og er godt fornøyd med disse. Det som er viktig å bestemme seg for er om du vil ha åpne eller ikke. Sennheiser 5xx serien er åpne, mens mine HDJ1000 er lukket. Åpne gir vel som regel bedre lydkvalitet, men lukkete har jo store fordeler i bråkete omgivelser, eller dersom det er andre i huset som ikke ønsker å høre alt det du hører på. Mitt tips er dette: Spar litt mer og kjøp deg et Sennheiser headset... tror ikke du vil angre på det. Du kan sikkert også gå innom en musikkforhandler/instrumentbutikk/HIFI-butikk og prøve noen av headsettene som blir nevnt. Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Ok, hittils bra med replys, tar gjerne imot flere meninger! OrjanP: Takk, da vet jeg det! JohnDoe: Opprinnelig hadde jeg tenkt å kjøpe et par KOSS Pro-4AA fra www.headphones.com , men det viser seg at dem ikke selger til Norge Endret 29. desember 2003 av Dagger Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Ok, hittils bra med replys, tar gjerne imot flere meninger! OrjanP: Takk, da vet jeg det! JohnDoe: Opprinnelig hadde jeg tenkt å kjøpe et par KOSS Pro-4AA fra www.headphones.com , men det viser seg at dem ikke selger til Norge Jeg har selv Koss UR30, og må si jeg er meget fornöyd med de. Javisst de er laget av plastikk, men allikevel vil jeg påstå at de er meget solide. Uansett, hvem sitter å studerer hodetelefonene sine? Lydkvaliteten er etter det jeg kan bedömme suveren, men så har jeg et knallbra lydkort også da, Maudio Revolution 7.1 Jeg ville iallefall ikke hatt noen betenkeligheter om å kjöpe Koss igjen, men skulle jeg kjöpt i dag, ville jeg tatt disse, men er som sagt godt fornöyd med de jeg har.. Mvh Raimo Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Er det noe forskjell på Headphones og Headset da? Men jeg skal huske det du sa om Sennheiser og Koss, takk for infoen. Headset har mikrofon, headphones har ikke. Var også veldig saklig å si at det er 100 poster om dette. Det ER masse poster om emet, og det er de samme anbefalingene som går igjen Jeg har et sett Koss R/80 som jeg bruker til spilling. Det er en lukket konstruksjon, stenger alle lyder ute. Har også et par Sennheiser, husker ikke modellen. De er åpen konstruksjon, som jeg bruker til musikk. Jeg synes lyden er best i Sennheiser paret. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Anbefaler Sennheiser herfra også.............. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Sennheiser er nok et bra valg ja. Ta en titt på www.head-fi.org masse tråder om pc headphones der Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Anbefaler Sony MDR-V700DJ og Sony MDR-V500DJ igjen. Hvilke du velger kommer an på hvor mye du vil legge i et par headphones. Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Kjøp Sennheiser du, så blir du like fornøyd som meg. Har de gamle HD 540 reference og de spiller klokkerent og klart med full dybde i lydbildet, enda så mye juling de har fått. Jeg måtte bytte ut ledningen (som for så vidt er utbyttbar selv om den er kevlarforsterket). Har sammenlignet med mye, men en skal mye opp i pris for å slå HD5xx serien til Sennheiser. Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Har lest mye rundt på diverse lydforum nå, og det er _masse_ skryt av Sony MDR-V6. Noen som har noen erfaring med disse? Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Koss PortaPro er det beste jeg har prøvd. Utrolig bra lyd! De skal jeg ha! Lenke til kommentar
picachu Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Noen ting som man må ha klarhet i før man kjøper hodetelefoner. Til DJ bruk (og all annen bruk hvor hodet ditt er i bevegelse) kan Sony MDR-V6, Sony MDR-V700DJ og Sony MDR-V500DJ være gode alternativ. Disse er ikke så behagelig å ha på i lengre tid siden dem er litt stramm om hodet. Lytte til musikk kan Grado SR 60 og Sony MDR CD780 gode valg. Etter å ha lest utallige tester rundt om på nettet er Sonyen best å ha på over lengre tid, eller hvis man bruker briller. Sony er en lukket/åpen konstruksjon, så lydkvaliteten er meget god. Til PC-Bruk med mindre søsken i huset vil jeg anbefale Koss Porta Pro eller en modell fra Plantronics. Dem lager noen av de beste pc-headsets tilgjengelig. (Microsoft sitt headsett er laget av Plantronics) Det finnes massevis av gode hodetelefoner. Gå i butikken og lytt, og ikke minst test om de er behagelig å ha på. Lykke til. Lenke til kommentar
Joi Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Anbefaler Sennheiser HD600 på det varmeste. Kan kjøpes direkte fra lydrommet.no. De er litt dyre, men verdt alle penga. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 HD600 er prima ja, har et par av dem selv liggende Men, hvis man er virkelig ute etter noe rått kan man jo ta en titt på elektrostat hodetelefoner Jeg har et par selv, og ikke noe annet jeg har hørt på hverken før eller siden har vært i nærheten av å gi den samme lyden. Man sitter igjen med følelsen av å ha hatt et high-end musikkanlegg 2 cm fra hvert øre - med andre ord er det ganske rått. Ulempen(e) med Elektrostat hodetelefoner er at de koster maaaange lapper, krever en egen forsterker (ja, en slik som kan drive et helt stereoanlegg), i tillegg til en amplifier-box som forsterker spenningen fra forsterkeren til hodetelefonene. Men, man får igjen de pengene man har lagt ut i form av en 100% klar lyd. En annen ulempe er at en del elektrostatiske hodetelefoner kan ha litt svak bass, hør på dem før du kjøper - mine har ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå