Paal Kvamme Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Tesla har passert 50.000 biler i Norge Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Hva med prisen på den bilen? Burde de heller brukt de pengene på miljøet? 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Så mange ord uten å nevne den virkelige game-changeren, Leaf!?!? Men rike gutter tror som alltid mest på egne ord. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) EremittPåTur skrev (5 minutter siden): Så mange ord uten å nevne den virkelige game-changeren, Leaf!?!? Men rike gutter tror som alltid mest på egne ord. "At Elon Musk & co. har passert 50.000 elbiler solgt i Norge, betyr ikke at bilmerket topper salgslistene. Nissan har solgt over 65.000 elbiler her til lands, mens VW ligger på andreplass med nær 53.500. " Endret 9. mars 2020 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
Memento Mori Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Bra jobbet av Nissan. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Det har da jo alle de store merkene gjort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Kjetil Lura skrev (1 time siden): Hva med prisen på den bilen? Burde de heller brukt de pengene på miljøet? Nå blander du klima med miljø. Det er to helt forskjellige filosofier. Klimafanatikere ofrer glatt miljøet i klimaet sitt navn. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) 1 hour ago, EremittPåTur said: Så mange ord uten å nevne den virkelige game-changeren, Leaf!?!? Men rike gutter tror som alltid mest på egne ord. Når du snakker om Games så er det vel få andre biler man kan spille Crysis i. Og Tesla er ikke bare for rikinger lenger heller med en startpris på under 400 tusen. Ikke så ille det for en ny bil med 280 hestekrefter. https://www.tesla.com/no_NO/model3/design?redirect=no#battery Endret 9. mars 2020 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 1 hour ago, JØI said: Nå blander du klima med miljø. Det er to helt forskjellige filosofier. Klimafanatikere ofrer glatt miljøet i klimaet sitt navn. Hehe. men du skjønte hva jeg mente? Lenke til kommentar
Populært innlegg RJohannesen Skrevet 9. mars 2020 Populært innlegg Del Skrevet 9. mars 2020 JØI skrev (1 time siden): Nå blander du klima med miljø. Det er to helt forskjellige filosofier. Klimafanatikere ofrer glatt miljøet i klimaet sitt navn. Men her er jo elbilen et kinderegg som alle burde værefornøyd med siden den bidrar til: - mindre utslipp av klimagasser. - mindre utslipp av forurensing direkte fra eksos og indirekte fra utvinning og raffinering av drivstoff. Og mindre nedbrenning av regnskog for å produsere biodrivstoff. - mindre avhengighet av uetiske regimer som står bak store deler av oljeproduksjonen i verden. 10 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 RJohannesen skrev (1 time siden): Men her er jo elbilen et kinderegg som alle burde værefornøyd med siden den bidrar til: - mindre utslipp av klimagasser. - mindre utslipp av forurensing direkte fra eksos og indirekte fra utvinning og raffinering av drivstoff. Og mindre nedbrenning av regnskog for å produsere biodrivstoff. - mindre avhengighet av uetiske regimer som står bak store deler av oljeproduksjonen i verden. Vel du glemmer at el produksjon er en av de største forurensingskildene i verden i dag. Det gjør at i stedet for kostbar raffinert bensin og diesel som koster typisk 100 til 200øre PR kWh så kan bilen drives av kull som koster 10øre PR kWh og som ikke har vei eller andre avgifter av betydning. Husk at kullkraft har vesentlig høyere utslipp av div tungmetaller,partikler nox og svovel enn moderne biler med katalysatorer og partikkelfiltre. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Det er nesten like mange Tesla Roadster som hydrogenbiler i Norge. Jeg har sett Roadster på veien, men har aldri sett en hydrogenbil på veien. 4 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) RJohannesen skrev (2 timer siden): - mindre avhengighet av uetiske regimer som står bak store deler av oljeproduksjonen i verden. Javisst, det er bedre å kjøpe edle metaller fra barnearbeidere i Kongo, enn olje fra regimer som Norge. Endret 9. mars 2020 av 0laf 1 Lenke til kommentar
Durango Farer Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Tror ikke noe på at Bellona fikk norges første Tesla. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Durango Farer skrev (9 minutter siden): Tror ikke noe på at Bellona fikk norges første Tesla. De gjorde nok det, men den var i starten eid av et annet selskap, som leide den ut til Bellonahttps://bellona.no/nyheter/samferdsel/elbiler/2009-09-leier-nordens-forste-tesla-roadster-sport 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Lurer på om disse bilene blir resirkulert på en skikkelig måte. Amerikanske biler pleier ikke å vare så lenge. Har de noe apparat for gjenvinning? Jeg frykter for at de raskt blir et avfallsproblem når man får mulighet til å kjøpe mere brukervennlige biler. Før tela 3 kom på markedet. Hvor mange 4 dørs sedaner ble solgt da? Hvor enkelt er det å kvitte seg med en 4 dørs liten sedan? Syntes det er overraskende mange til salgs alt nå Lenke til kommentar
Mkrogh Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Vet du ikke at oljeindustrien er storforbrukere av kobolt? Mens Tesla f.eks knapt bruker kobolt lengre, og null fra Kongo. 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Mkrogh skrev (5 timer siden): Vet du ikke at oljeindustrien er storforbrukere av kobolt? Er de det? Har du noen tall på hvor mye oljeindustrien bruker i forhold til batteri-industrien ? Mkrogh skrev (5 timer siden): Mens Tesla f.eks knapt bruker kobolt lengre, og null fra Kongo. Er det ikke rundt 2.8% kobolt i de nyere Tesla-batteriene, det burde vel bli noen kilo kobolt i hver bil når et batteri veier opp mot et halvt tonn ? Tesla nekter å opplyse om hvor de får sin kobolt fra, annet enn at "tier 1"-leverandører, altså de som leverer direkte til Tesla, ikke har forbindelser med gruvedriften i Kongo. Trolig kjøper de en del som opprinnelig stammer fra "kinesisk" kobolt, som igjen baserer seg i stor grad på importerte råvarer fra Kongo. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Kobolt brukes i pc'en en har på fanget, mobilen en trykker i trynet, padden en klasker på. Men det gjør ikke noe at dette et utvunnet av barn og slaver. Kun det som går til tesla har betydning... Folk er fasinerende. 6 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Morsomt å se hvor mye misunnelse og Tesla-hat som syder fra meldingene her. Utrolig at en BIL kan få fram det verste i folk, men det heter vel at misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften, og det ser ut til å stemme her. ? Dere får bare stålsette dere folkens. Snart kommer den VIRKELIG store Tesla-bølgen, Model Y. Da blir det en Tesla å se uansett hvor dere snur dere. ? 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå