Bluebeans Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg kjøpte en ny kabel til for overføring mellom pc og tv i dag. Vanlig sånn plugin sak for pcen og scart til tven. Jeg tar vanlig prosedyre med "Egenskaper for skjerm" og innstiller--> avanserte innstillinger. Jeg velger TV isteden for deafult. Da kommer bildet på tven UTEN farger.. Noen som aner hva jeg må gjøre for og få farger? Skjermkortet: Geforce FX 5200 Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg kjøpte en ny kabel til for overføring mellom pc og tv i dag. Vanlig sånn plugin sak for pcen og scart til tven. Jeg tar vanlig prosedyre med "Egenskaper for skjerm" og innstiller--> avanserte innstillinger. Jeg velger TV isteden for deafult. Da kommer bildet på tven UTEN farger.. Noen som aner hva jeg må gjøre for og få farger? Skjermkortet: Geforce FX 5200 Skift AV tingen på tv`n..Husker ikke helt hva det heter. Shorty Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Har akkurat hatt det samme problemet selv. Hvor ny er tv? Hvor lang er kabelen? Tv min ville ikke ta i mot fargene pga av at den er for gammel. Har du S utgang på tv'n kan du bruke den i stedet får scart, hvis du bruker det. Da funker det. Jeg prøvde min 10 m kabel tilkoplet scart, fikk jeg ikke farger. Men da jeg prøve en 2 m funka det. Men 10 m funker den og, men på nyere tv'er. Sjekk om du har S utgang. Har du det slipper du og bruke scart. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Om du bruker direkte overgang med S-Video kabel så prøv å skift kanal. Lenke til kommentar
monkeecheetah Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Må du huske å sette på kompositt-ut. Stilt in til PAL på tv? http://www.kjprod.info/tvut.JPG <- sånn ser det på litt eldre nvidia drivere, vet ikke åssn det er nå. Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Video output så velger du composite out Lenke til kommentar
Tommy123 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Søk på 'tv' på Skjermkort, skjermer. Der finner du svar på tidligere spørsmål ang. farger på tv'en når man bruker tv-ut. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 bruk svideo å ikke scart, bruker du scart så har du flaks hvis du får farger. hint hint MR_T Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg kjøpte en ny kabel til for overføring mellom pc og tv i dag. Vanlig sånn plugin sak for pcen og scart til tven. Jeg tar vanlig prosedyre med "Egenskaper for skjerm" og innstiller--> avanserte innstillinger. Jeg velger TV isteden for deafult. Da kommer bildet på tven UTEN farger.. Noen som aner hva jeg må gjøre for og få farger? Skjermkortet: Geforce FX 5200 Har samme problem med mitt Radeon 9500 PRO.. Får ikke farger, bare svart-kvitt bilde. Jeg bruker kabelen som fulgte med skjermkortet pluss en scart kontakt som gån inn i tv en.....TV en er ca 1 år gammel... Hva gjør jeg?? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Dere som sier at jeg ikke skal bruke scart, jeg har ikke noe alternativ. Scarten er innebygd på en måte. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hva slags TV har du? Bruker du s-videokabel fra skjermkort til scartadapter? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 bruker du scart så har du flaks hvis du får farger. hint hint Dette har ikke noe med flaks å gjøre, det spørs om man kobler riktig og stiller inn riktig! Eller sagt på en annen måte: Om man vet hva man driver med. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 eg måtte bare stille litt inne på skjermkort innstillingene!og jeg har et gammelt tv(10år+) Lenke til kommentar
pc_freak Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 etter min erfaring så får man tilbake fargene hvis man går via composite til den scart-adapteren. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg kjøpte en ny kabel til for overføring mellom pc og tv i dag. Vanlig sånn plugin sak for pcen og scart til tven. Jeg tar vanlig prosedyre med "Egenskaper for skjerm" og innstiller--> avanserte innstillinger. Jeg velger TV isteden for deafult. Da kommer bildet på tven UTEN farger.. Noen som aner hva jeg må gjøre for og få farger? Skjermkortet: Geforce FX 5200 Har samme problem med mitt Radeon 9500 PRO.. Får ikke farger, bare svart-kvitt bilde. Jeg bruker kabelen som fulgte med skjermkortet pluss en scart kontakt som gån inn i tv en.....TV en er ca 1 år gammel... Hva gjør jeg?? Hvis du har en TV som ikke støtter s-video, så kjøp en slik adapter. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 sett format til pal b, bare å trykke på tv flippen i displays i advanced options på skjermkortet på ati kort iallefall, vet ikke hvordan det er med nvidia Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 prøv bare å teste ut forskjellige ting på skjermkortinnstilligene, så burde det gå bra.. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Bare angående tv: den er vel 3-4 gammel. Men jeg har fått det til med vanlig s-videokabel, men den er for kort etter at jeg omøblerte. Derfor kjøpte jeg den jeg har nå. Jeg sitter nå og prøver meg fram Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har også dette problemet med at jeg ikke får farger. Jeg har prøvd alt dere har skrevet her, det er ikke noe med tv'en fordi jeg fikk det til å funke med en annen PC og samma kabel. Det kortet som jeg ikke får farger med er et Radeon 9000 og det som funker er et Geforce 4 Ti4200. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har også dette problemet med at jeg ikke får farger. Jeg har prøvd alt dere har skrevet her, det er ikke noe med tv'en fordi jeg fikk det til å funke med en annen PC og samma kabel. Det kortet som jeg ikke får farger med er et Radeon 9000 og det som funker er et Geforce 4 Ti4200. De fleste Geforce-kort har et valg i TV out hvor de kan fravike standaren og gi composite (også kalt "sammensatt video" e.l.) på s-videoutgangen. ATI-baserte kort følger standaren og gir kun s-video ut. Noen kort leveres med en overgang fra s-video til composite. Hvis det ikke følger med, kan man bruke en slik adapter, en annnen adapter eller en kabel med adapter sammen med en scartovergang. Hvis kabelen du bruker fulgte med Geforce-kortet og er s-video til composite, prøv en annen kabel fordi noen disse er ikke koblet etter standaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå