Gå til innhold

Får ikke farger på tven

Bluebeans

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ny kabel til for overføring mellom pc og tv i dag. Vanlig sånn plugin sak for pcen og scart til tven. Jeg tar vanlig prosedyre med "Egenskaper for skjerm" og innstiller--> avanserte innstillinger. Jeg velger TV isteden for deafult. Da kommer bildet på tven UTEN farger.. Noen som aner hva jeg må gjøre for og få farger?

Skjermkortet: Geforce FX 5200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en ny kabel til for overføring mellom pc og tv i dag. Vanlig sånn plugin sak for pcen og scart til tven. Jeg tar vanlig prosedyre med "Egenskaper for skjerm" og innstiller--> avanserte innstillinger. Jeg velger TV isteden for deafult. Da kommer bildet på tven UTEN farger.. Noen som aner hva jeg må gjøre for og få farger?

Skift AV tingen på tv`n..Husker ikke helt hva det heter.

Shorty

Lenke til kommentar

Har akkurat hatt det samme problemet selv. Hvor ny er tv? Hvor lang er kabelen? Tv min ville ikke ta i mot fargene pga av at den er for gammel. Har du S utgang på tv'n kan du bruke den i stedet får scart, hvis du bruker det. Da funker det.

Jeg prøvde min 10 m kabel tilkoplet scart, fikk jeg ikke farger. Men da jeg prøve en 2 m funka det. Men 10 m funker den og, men på nyere tv'er.

Sjekk om du har S utgang. Har du det slipper du og bruke scart.

Lenke til kommentar

Har samme problem med mitt Radeon 9500 PRO.. Får ikke farger, bare svart-kvitt bilde. Jeg bruker kabelen som fulgte med skjermkortet pluss en scart kontakt som gån inn i tv en.....TV en er ca 1 år gammel... Hva gjør jeg?? :roll:

Lenke til kommentar

Har samme problem med mitt Radeon 9500 PRO.. Får ikke farger, bare svart-kvitt bilde. Jeg bruker kabelen som fulgte med skjermkortet pluss en scart kontakt som gån inn i tv en.....TV en er ca 1 år gammel... Hva gjør jeg?? :roll:

Hvis du har en TV som ikke støtter s-video, så kjøp en slik adapter.

Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet med at jeg ikke får farger. Jeg har prøvd alt dere har skrevet her, det er ikke noe med tv'en fordi jeg fikk det til å funke med en annen PC og samma kabel. Det kortet som jeg ikke får farger med er et Radeon 9000 og det som funker er et Geforce 4 Ti4200.

Lenke til kommentar
Jeg har også dette problemet med at jeg ikke får farger. Jeg har prøvd alt dere har skrevet her, det er ikke noe med tv'en fordi jeg fikk det til å funke med en annen PC og samma kabel. Det kortet som jeg ikke får farger med er et Radeon 9000 og det som funker er et Geforce 4 Ti4200.

De fleste Geforce-kort har et valg i TV out hvor de kan fravike standaren og gi composite (også kalt "sammensatt video" e.l.) på s-videoutgangen.

ATI-baserte kort følger standaren og gir kun s-video ut. Noen kort leveres med en overgang fra s-video til composite. Hvis det ikke følger med, kan man bruke en slik adapter, en annnen adapter eller en kabel med adapter sammen med en scartovergang.

Hvis kabelen du bruker fulgte med Geforce-kortet og er s-video til composite, prøv en annen kabel fordi noen disse er ikke koblet etter standaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...