Gjest de786...c5e Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Hei Jeg har en venn som har ca 150.000 i forbrukslån. Han skylder penger til 5 forskjellige selskaper. Den største aktøren skylder han ca 90.000kr. Hele lånet er samlet i Appen Horde. Total rente er på ca 21% Har dere noe erfaring med å gå til en privat bank å få overført alle de små lånene til en bank. Han er ikke lengre kredittverdi. Men har hatt stabil inntekt i over 12 måneder. Har dere noen gode tips for å slippe å betale ned et lån med så høy rente ?? Tusen takk for alle mulig tips og råd. Anonymous poster hash: de786...c5e Lenke til kommentar
ScandiFlick Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Første må være å få samlet det til ett lån hos de som tilbyr det. Det beste hadde vært forbrukslån i en vanlig bank, men da må man ofte ha bolig å sette pant i for denne typen lån.. Samle lånet til ett lån, bit tenna sammen og lev med kun det aller mest nødvendige i ett år, og betal ned alt. Det er mitt tips. Med en sånn rente så blir man aldri ferdig med normale avdrag, og man ender opp å bare betale renter i evigheten. Sånne type lån burde ikke vært lovlig, det er kunn en måte å utnytte mennesker som allerede har en svak økonomi. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Gå til den banken han har lønnskonto i Han vil ikke få noen super rente, men den vil være lavere, om han i det hele tatt får hjelp Jeg var i litt samme situasjon for mange år siden, men jeg hadde "bare" 70k i lån, og da fikk jeg min lokale bank til å ta seg av lånene Kravet var at jeg måtte ha lønnskonto i banken, som jeg hadde fra før Med det nye gjeldsregisteret så er det vanskeligere å få stor gjeld, så det er et steg i rett retning Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Han vil sannsynligvis både måtte betale et etableringsgebyr for et sånt lån, og tilsvarende rente. Det beste er å legge opp til å betale ned alt så fort som mulig. Kutte alle kostnader og øke inntekt. Begynn med å betale ned de minste lånene først, de har oftest høyest rente også. I mellomtiden betaler han minimumsbeløp på de andre. Så fort han har betalt ned det første så fortsetter han med neste. Det hjelper veldig på motivasjonen å se det ene lånet etter det andre forsvinne.. "om to mnd er det borte!! osv.." 150k bør man kunne klare å betale ned på et år eller to under normale omstendigheter. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Ut fra hva jeg har sett på luksusfellen, så er det ikke noe annet som gjelder enn beinhard forhandling over lang tid. Å spørre familie om lån kan være en løsning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Taurean skrev (4 minutter siden): Ut fra hva jeg har sett på luksusfellen, så er det ikke noe annet som gjelder enn beinhard forhandling over lang tid. Å spørre familie om lån kan være en løsning. Og beinhard nedbetaling i startfasen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Fyrst og fremst, kven er det som seier at han ikkje er kredittverdig? Er det han sjølv som beskriv seg slik? For å ikkje være kredittverdig så må ein vanlegvis være utan inntekt til å betjene lånet og/eller verdiar som kan stillast som sikkerheit. Dersom han reelt sett ikkje er kredittverdig så blir det utfordrande å få refinansiert låna ettersom ingen vil gi lån til ein person som ikkje er kredittverdig. Det er to vegar som er aktuelle å gå, og den eine utelukker ikkje nødvendigvis den andre. Det fyrste er refinansiering ved å finne ein bank (eller anna utlåner som kan tilby eit nytt lån med lavare kostnadar), og det andre er å reforhandle med kredittorane for å sjå om ein kan oppnå lavare rente. Spør hos fleire bankar, og ikkje vær redd for å refinansiere lånet fleire gongar. Dersom samla rente i dag er 21% så vil han oppnå gunstigare avtale om han finn ein kreditor som er villig til å låne ut same beløpet til under 21%. Når han har fått lavare rente så vil han være i ein betre økonomisk situasjon der risikoen for at han ikkje klarer å betene lånet er litt lavare. Denne høgare graden av betjeningsevne kan han igjen bruke for å forhandle om ny refinansiering med lavare rente. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Har du noe du kan selge for å frigjøre kapital? tv?pc?mbiltelefon?bil? 150k er noe de alle fleste har i dilldall liggende rundt Lenke til kommentar
Gjest 8d369...966 Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Hei Jeg takker får svar. Jeg har fast jobb har hatt det i 2.5 år nå, men jeg har ikke noe kapital. Jeg har prøvd og søke om refinansiering men det får jeg avslag på grunnet inkasso osv. Anonymous poster hash: 8d369...966 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå