Anthrophaxiom Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Oppgraderer fra en Avensis 2004 mod til v70 2013. Har tidligere kjørt v70 2011 og var fornøyd med både kjøreopplevelse og komfort. Spørsmålet mitt er bare; Hva trenger en ta i betraktning etter å ha anskaffet seg en v70 2013 mod? Greit å nevne at diesel og automat er de foretrukne preferansene. Noen som har hatt disse bilene som kan dele erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Kjøp motor/gir forsikring. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Har hørt mye prat om at det har vært litt tull med automatkassene til Volvo. Man skulle ifølge Volvo selv ikke ha behov for å flushe/bytte olje på disse, men etterhvert så viste det seg at dette ikke stemte. Flere som har slitt med automatkassene som følge av dette. Litt usikker på hvilke årsmodelerl dette gjelder, men kan være lurt å spørre kjøper om dette. Dette er noe jeg har hørt, usikker på hvor reelt det er. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 BareGjest skrev (1 time siden): Har hørt mye prat om at det har vært litt tull med automatkassene til Volvo. Man skulle ifølge Volvo selv ikke ha behov for å flushe/bytte olje på disse, men etterhvert så viste det seg at dette ikke stemte. Flere som har slitt med automatkassene som følge av dette. Litt usikker på hvilke årsmodelerl dette gjelder, men kan være lurt å spørre kjøper om dette. Dette er noe jeg har hørt, usikker på hvor reelt det er. Vet ikke om dette gjelder denne årsmodellen, men ja, de hadde en stund en påstand om at kassen ikke trenger oljebytte / flush. Var en periode der hvor flere fabrikanter prøvde seg med det. Det gikk dårlig, og alle/de fleste har gått tilbake på dette. Vil du ha kassen til å leve en stund så tar man flush hver 60.000KM eller bytte ca årlig. Kan og være smart å se over hvilken kjøleløsning det er på kassen. Er det bare det tynne tullerøret som går i sløyfe gjennom kjølevannsradiator er det all grunn til å gjøre noe med det. Kjølere til automat koster ikke allverden å handle fra US, og de er godt designet gjerne med innebygget termostat. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Er det 160-180 hesters diesel det er snakk om? Så skal de være ganske så gode. Girkassene er nok og gode, men om kassen ikke har fått noe stell så vær veldig obs, stor fare for at kassen er på vei til å ryke. Før du handler, få ut en liten prøve av oljen på kassen. Den skal være tydelig rød, mer rød enn mørk, og lukte vanlig olje, ikke brent. Har en nabo med en ca 2013 som han kjøpte for et par tre år siden, da var den kjørt en halv million (drosje). Han har hatt litt ting og tang, men ingen dramatikk eller store utgifter. Varmeregister inne i bil som begynte å lekke, en slags ventil / T-stykke på kjølevannssystemet bakpå motoren som begynte å lekke, og behov for å rengjøre DPF. Ellers vanlige serviceting. Elektronikk har vært problemfri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå